Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="ismo67" data-source="post: 26978" data-attributes="member: 4396"><p>783kWh on mennyt myyntiin. Systeemi käynnistettiin toukokuun lopussa 25:llä paneelilla, mutta varaajaan ylijäämäsähkön ohjaus ei ole ollut pitkään vielä käytössä(toimivana) ja myyntiin on mennyt enemmän kuin pitäisi. Lämpöraja on täysin vapaasti määriteltävissä mihin asti lämmitetään aurinkoenergialla tuossa Wattrouter MX:ssä. </p><p></p><p>VILP toimii siten itsenäisesti, että pitää 1000L varaajan 35C-37C asteisena. Auringolla lämmitetään varaajaa lämpösemmäksi, jos energiaa tulee ylimääräistä. Toistaiseksi en ole viitsinyt laittaa VILP:iä täysin levolle kesäksi, kun pari vuotta kävi sitten niin että piti kesän jälkeen VILP:n sisäyksikön sisällä oleva kiertovesipumppu herkistää, että sai uudelleen käyntiin ( oli mennyt jumiin ), syy oli kun napsautin sähköt VILP:stä pois kokonaan keväällä. Mun VILP "haistelee" lämpötilaa silloin tällöin vaikka olisikin tarpeeksi lämmintä varaajassa, eli kiertovesipumppu pyörii ja ei fakkiudu jumiin uudelleen kun pitää sähköt päällä. Toki voisi ensi kesäksi pudottaa VILP:n pyyntiä vaikka 32C...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ismo67, post: 26978, member: 4396"] 783kWh on mennyt myyntiin. Systeemi käynnistettiin toukokuun lopussa 25:llä paneelilla, mutta varaajaan ylijäämäsähkön ohjaus ei ole ollut pitkään vielä käytössä(toimivana) ja myyntiin on mennyt enemmän kuin pitäisi. Lämpöraja on täysin vapaasti määriteltävissä mihin asti lämmitetään aurinkoenergialla tuossa Wattrouter MX:ssä. VILP toimii siten itsenäisesti, että pitää 1000L varaajan 35C-37C asteisena. Auringolla lämmitetään varaajaa lämpösemmäksi, jos energiaa tulee ylimääräistä. Toistaiseksi en ole viitsinyt laittaa VILP:iä täysin levolle kesäksi, kun pari vuotta kävi sitten niin että piti kesän jälkeen VILP:n sisäyksikön sisällä oleva kiertovesipumppu herkistää, että sai uudelleen käyntiin ( oli mennyt jumiin ), syy oli kun napsautin sähköt VILP:stä pois kokonaan keväällä. Mun VILP "haistelee" lämpötilaa silloin tällöin vaikka olisikin tarpeeksi lämmintä varaajassa, eli kiertovesipumppu pyörii ja ei fakkiudu jumiin uudelleen kun pitää sähköt päällä. Toki voisi ensi kesäksi pudottaa VILP:n pyyntiä vaikka 32C... [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös