Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="rotzi" data-source="post: 26973" data-attributes="member: 1202"><p>Ei tuossa 'toiseksi viimeisellä' rivillä ollut mitään vinkkiä mihin kulutat ja paljonko kesällä, mutta ilmeisesti ajattelet että se 'puuhun perustuva lämpökeskus' kuluttaa kaiken <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite2" alt=";)" title="Wink ;)" loading="lazy" data-shortname=";)" />.</p><p>Niin voi ollakin kun kuulostaa että häviöihin tuommosessa menee aikas mällit energiaa, varsinkin kun kurmootat sitä lämpökeskusta kiehumisrajalla.</p><p>Väittäisin että TMA:n kannalta saisit paremman hyödyn myymällä verkkoon sen lämmön joka on nyt kesällä liikaa, eli toppaisit lämmityksen juuri sille rajalle että riittää ja sitten loput verkkoon.</p><p></p><p>Ja tottakai näillä on merkitystä kun TMA:ta ajatellaan, pitää olla joku mihin verrataan jotta voi päätellä TMA:ta, ja se oli aiheena tässä ketjussa.</p><p>Tietysti aloittajana kiinnostaa juuri se keissi mihin peilaat omaasi, jokainen systeemi/talous on erilainen. Luulempa että TMA mielessä systeemisi on kaukana optimista, mutta taitaa olla mukavuus seikat etusijalla.</p><p></p><p>Tietääkseni näissä systeemeissä pitää nykyään muutenkin olla myös myyntisopimus (tästä en ole ihan varma, semmonen kutina kuitenkin) jottei verkossa roiku mitään 'ei kenenkään' sähköä</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rotzi, post: 26973, member: 1202"] Ei tuossa 'toiseksi viimeisellä' rivillä ollut mitään vinkkiä mihin kulutat ja paljonko kesällä, mutta ilmeisesti ajattelet että se 'puuhun perustuva lämpökeskus' kuluttaa kaiken ;). Niin voi ollakin kun kuulostaa että häviöihin tuommosessa menee aikas mällit energiaa, varsinkin kun kurmootat sitä lämpökeskusta kiehumisrajalla. Väittäisin että TMA:n kannalta saisit paremman hyödyn myymällä verkkoon sen lämmön joka on nyt kesällä liikaa, eli toppaisit lämmityksen juuri sille rajalle että riittää ja sitten loput verkkoon. Ja tottakai näillä on merkitystä kun TMA:ta ajatellaan, pitää olla joku mihin verrataan jotta voi päätellä TMA:ta, ja se oli aiheena tässä ketjussa. Tietysti aloittajana kiinnostaa juuri se keissi mihin peilaat omaasi, jokainen systeemi/talous on erilainen. Luulempa että TMA mielessä systeemisi on kaukana optimista, mutta taitaa olla mukavuus seikat etusijalla. Tietääkseni näissä systeemeissä pitää nykyään muutenkin olla myös myyntisopimus (tästä en ole ihan varma, semmonen kutina kuitenkin) jottei verkossa roiku mitään 'ei kenenkään' sähköä [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
aurinkopanelien tma
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös