Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Aurinkokeräinten hyötysuhde
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Turskis" data-source="post: 45691" data-attributes="member: 5281"><p>EIhän varaajissa ole kuin 5cm eristettä tai joku 10cm maksimissaan. Tässähän voitaisiin helposti puhua 300-400mm SPU eristeestä yläpuolella olevaan taloon nähden. Onhan tuo aivan järkyttävästi parempi eriste kuin mikään varaajan eriste. Aivan eri suuruusluokka per m2 mitä lämpöä läpi vuotaa kun on tuommoinen SPU kasa.</p><p></p><p>39,58€/m2 olisi 200mm SPU eriste virosta hyllyhintana. Eli noin 80€/m2 niin olisi 400mm SPU:ta siinä kausivaraajan päällä. 25kEUR laskisin karkeasti hinnaksi mitä koko varaaja maksaisi.</p><p></p><p>Jos EPS harkkotalon tekisi, niin siitä rungosta tulisi jo U-arvo 0,08-0,09. Jos vielä lisäksi sisäpuolella olisi vaikka 100mm uretaania, niin sekin olisi aivan hurja eristystaso sivusuuntaan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turskis, post: 45691, member: 5281"] EIhän varaajissa ole kuin 5cm eristettä tai joku 10cm maksimissaan. Tässähän voitaisiin helposti puhua 300-400mm SPU eristeestä yläpuolella olevaan taloon nähden. Onhan tuo aivan järkyttävästi parempi eriste kuin mikään varaajan eriste. Aivan eri suuruusluokka per m2 mitä lämpöä läpi vuotaa kun on tuommoinen SPU kasa. 39,58€/m2 olisi 200mm SPU eriste virosta hyllyhintana. Eli noin 80€/m2 niin olisi 400mm SPU:ta siinä kausivaraajan päällä. 25kEUR laskisin karkeasti hinnaksi mitä koko varaaja maksaisi. Jos EPS harkkotalon tekisi, niin siitä rungosta tulisi jo U-arvo 0,08-0,09. Jos vielä lisäksi sisäpuolella olisi vaikka 100mm uretaania, niin sekin olisi aivan hurja eristystaso sivusuuntaan. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Aurinkokeräinten hyötysuhde
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös