Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Akulla autuaaksi
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="eros" data-source="post: 38727" data-attributes="member: 260"><p>Jaaha mikähän yhtiö moista siirtotuotetta tarjoaa, jossa verojen ja siirron yhteenlaskettu hinta olisi 4,5c/kwh? (vero 2.79c/kwh, niin siirolle jäisi vain 1.71c/kwh). Vantaan energia joka ilmeisesti on halvin, laskuttaa siirrosta 2022 2.9c/kwh, verojen kanssa 5.69c/kwh. Toki joitakin tehosiirtotuoteita voi olla missä siirto voi olla jopa 1.71c/kwh, mutta niiden kuukausimaksut ovat poskettoman suuria. Ettet nyt vain 4.5c/kwh hinnalla huijannut itteäsi?</p><p></p><p>Esim elenian verkossa siirto + vero 8c/kwh, muitakin samanlaisia taitaa olla runsaasti?</p><p></p><p>Lisäksi "markkinointihintani" 17c/kwh perustuu vähän sille, että jotta saat paremman myyntihinnan myymällesi sähkölle, on oltava pörssihinta sopparit myydessä/ostaessa, joskin jos vielä jotenkin onnistuu saamaan kiinteähintaista vanhoilla ehdoilla ja siihen pörssihintasen myyntisopparin, niin siitä vaan.</p><p>Tosiasia on se, että pörssisähkön hinta on ollut totuttua tasoa korkeammalla kohta vuoden, se näkyy tulevaisuudessa (ja nytkin) osto/myyntihinnoissa. Ja valitettavaa sähkön hinnassa on se ominaisuus, että talvella se on korkeampi kuin kesällä. Paneelijärjestelmällä tuotto on kesäpuolella. Siitä siis johtuu tuo korkeahko ostosähkön hinta (=talvihinta). Minulla panelit on Elenian verkossa.</p><p></p><p></p><p></p><p>Lyijyakulla ehkä, LFP:llä kokonaishäviö jäänee 8..16% välille. Ja muuttuu lämmöksi akuston / invertterin sijoituspaikassa. Invertterin sitkeydestä ei ole tietoa, mutta jos sitä ei kiusaa jatkuvalla täyskuormalla, niin arvioimasi 10v kestoikä varmaan alakanttiin.</p><p></p><p>T: <a href="http://eerin.fi/">http://eerin.fi/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eros, post: 38727, member: 260"] Jaaha mikähän yhtiö moista siirtotuotetta tarjoaa, jossa verojen ja siirron yhteenlaskettu hinta olisi 4,5c/kwh? (vero 2.79c/kwh, niin siirolle jäisi vain 1.71c/kwh). Vantaan energia joka ilmeisesti on halvin, laskuttaa siirrosta 2022 2.9c/kwh, verojen kanssa 5.69c/kwh. Toki joitakin tehosiirtotuoteita voi olla missä siirto voi olla jopa 1.71c/kwh, mutta niiden kuukausimaksut ovat poskettoman suuria. Ettet nyt vain 4.5c/kwh hinnalla huijannut itteäsi? Esim elenian verkossa siirto + vero 8c/kwh, muitakin samanlaisia taitaa olla runsaasti? Lisäksi "markkinointihintani" 17c/kwh perustuu vähän sille, että jotta saat paremman myyntihinnan myymällesi sähkölle, on oltava pörssihinta sopparit myydessä/ostaessa, joskin jos vielä jotenkin onnistuu saamaan kiinteähintaista vanhoilla ehdoilla ja siihen pörssihintasen myyntisopparin, niin siitä vaan. Tosiasia on se, että pörssisähkön hinta on ollut totuttua tasoa korkeammalla kohta vuoden, se näkyy tulevaisuudessa (ja nytkin) osto/myyntihinnoissa. Ja valitettavaa sähkön hinnassa on se ominaisuus, että talvella se on korkeampi kuin kesällä. Paneelijärjestelmällä tuotto on kesäpuolella. Siitä siis johtuu tuo korkeahko ostosähkön hinta (=talvihinta). Minulla panelit on Elenian verkossa. Lyijyakulla ehkä, LFP:llä kokonaishäviö jäänee 8..16% välille. Ja muuttuu lämmöksi akuston / invertterin sijoituspaikassa. Invertterin sitkeydestä ei ole tietoa, mutta jos sitä ei kiusaa jatkuvalla täyskuormalla, niin arvioimasi 10v kestoikä varmaan alakanttiin. T: [URL]http://eerin.fi/[/URL] [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Akulla autuaaksi
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös