Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Akulla autuaaksi
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="eros" data-source="post: 38715" data-attributes="member: 260"><p>Tjaa tyypillinen ostosäkö on lukemissa n. 17c/kwh, myyntisähkö jotain 5c/kwh, joiden erotus 12c/kwh koituu omaksi voitoksi, jos myyntisähköä akulla muutat omakäyttösähköksi ja se oikeasti vähentää sähkölaskuasi.</p><p></p><p>Jos akusto + vermeet kustantaa 2100eur enemmän vs. normi GTI, niin 2100eur/0.12eur/kwh=17.5Mwh, 17500kwh/8.5kwh=2060 sykliä, eli takaisinmaksuaika on n. kymmenen vuotta.</p><p>Akuston pitäisi kestää parikymmentä vuotta moista käyttöä, eikä ole välttämättä senkään jälkeen täysi romu.</p><p></p><p>Osakkeilla jos osaa, niin saa sen 5% vuotuisen tuoton, tuotto akustolla +inv on em. 20v oletuksella samat 5% ja jos akut +inv kestää pidempään kuin 20v, niin tuottoprosentti vastaavasti nousee.</p><p></p><p>No en väitä superhyväksi sijoitukseksi, mutta ei myöskään tappiollinen, paitsi jos tuhoaa akuston tai inverttereitä ennenaikasesti.</p><p></p><p>T: <a href="http://eerin.fi/">http://eerin.fi/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eros, post: 38715, member: 260"] Tjaa tyypillinen ostosäkö on lukemissa n. 17c/kwh, myyntisähkö jotain 5c/kwh, joiden erotus 12c/kwh koituu omaksi voitoksi, jos myyntisähköä akulla muutat omakäyttösähköksi ja se oikeasti vähentää sähkölaskuasi. Jos akusto + vermeet kustantaa 2100eur enemmän vs. normi GTI, niin 2100eur/0.12eur/kwh=17.5Mwh, 17500kwh/8.5kwh=2060 sykliä, eli takaisinmaksuaika on n. kymmenen vuotta. Akuston pitäisi kestää parikymmentä vuotta moista käyttöä, eikä ole välttämättä senkään jälkeen täysi romu. Osakkeilla jos osaa, niin saa sen 5% vuotuisen tuoton, tuotto akustolla +inv on em. 20v oletuksella samat 5% ja jos akut +inv kestää pidempään kuin 20v, niin tuottoprosentti vastaavasti nousee. No en väitä superhyväksi sijoitukseksi, mutta ei myöskään tappiollinen, paitsi jos tuhoaa akuston tai inverttereitä ennenaikasesti. T: [URL]http://eerin.fi/[/URL] [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Akulla autuaaksi
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös