• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Mistä halpa akku

Mekaniker

Well-known member
Jotakin on nyt oudosti, onkohan kiinassa konkurssipesien tyhjennys vaiko muu syy?
Korsteeni on oikeassa jos vaikuttaa liian halvalta, esitetyt hintapyynnöt on potku mun.lle muille myyjille

ebay.com
Hakusanaksi: 48v lifepo4 battery

Ei Kiinasta uskalla edes tilata mitään suurta/ painavaa/ kallista niin kauan kun trumppi on pressa... -> Olen tilannut varaosia kiina"honda"-moottoreille ja kuljetus vie toista kuukautta. Maastavientilupa vei kaksi viikkoa

Eri asia jos tavara on EU:ssa

Raimo

Member

Alkaa jo vähän kiinnostaa. Mieluummin 100 kWh, mutta… 4.000€:n luokkaa rekalla Saksasta. Miksei tue Froniusta? Voiskohan tuon laittaa pihalle?

Mekaniker

Well-known member
Vaikuttaa siltä että Easun on "halpuuttanut" tuotteet liikaa??
Esim. kysyin sieltä jos verkkoon syöttävät invertterit ovat läpäisseet:
-
Hello
Are new inverters with grid-export accepted here in EU??
Latest standard EN 50549-1:2019 is mandatory here now and information
about this is neccesary before purchase

Vastaus oli:
- We have models that can be connected to the grid, but they lack grid connection certification.

Toimivuus vastaan verkkoinvertteriä en tiedä, pitäisi sekin opiskella jos tulee joku uusi verkkohybridi ulkoseinälle?

tero

New member
Akku ostettu 10kw 48v EASUN. Mitä invetteriä suosittelette löytyisi halpojakin easunilta vevorilla ja anenji.elikkä pitäs olla kolmivaiheinen ongrid ja 2mppt. Growatilla tais olla hintaa 5kw wit mallilla jotain 1500e

Mekaniker

Well-known member
Jos ongrid eli syöttö verkkoon mahdollisuus niin vaihtoehdot on suppea, minä olen löytänyt kaksi eli Growatt ja Deye
Toki Victron jos on tilaa sisällä

Lisäys klo 18:04
Selailin taas Ebay sivut ja

Solaredge inverter.png

Olisi kyllä varaa ostaa heti mutta:

Solaredge standard.png

Ei täytä uudet vaatimukset (EN 50549-1:2019) joten jää ostamatta...
Sekä akkujen yhteensopivuus on ??

Viimeksi muokattu:

Mekaniker

Well-known member
Ei nyt ihan suoraan tähän liity, mutta laitetaan motivaatiota kasvattamaan. Alkaa olla hinta kohdallaan kun pelkkään siirtoon menee 55 c/kwh
Olen aina ottanut huomioon kaikki kustannukset kun kun rahat poistuu omasta pankkitilistä;-)
Jostain kumman syystä kaikki käyttää pelkkää sähkön ostohintaa aina kun laskevat TMA "ilmaisenergia" tuottoon, jos kysyy saa vastauksen etteivät kuulu laskea mukaan?
Mutta mistä koostuu sitten meidän sähkölaskut...
Lisäys 18:43
Tarkistin pojan sähkölaskut:
- Tammikuu, 986,98kWh= 115,08€. Kiinteät maksut+Vero= 194,48€
- Helmikuu, 1297,85kWh= 160,02€. - " - = 170,37€
Pörssisähkö, Öljypoltin päällä lisäksi= 300L, Aurinko 0kWh

- Huhtikuu, 595,13kWh= 21,25€. Kiinteät maksut+Vero= 77,84€
Tässä poistettu aurinkotuotannon osuus sähkölaskussa

Viimeiset vuodet on aina ollut suurempi kiinteä kustannus kun itse sähkö kustantaa
Vaihtamalla uusi hybridi-invertteri akuilla kiinteä kustannus putoaisi vielä lisää, jäisi pois jatkuva ShellyJumppa

Viimeksi muokattu: