• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Keskustelua keskustelun rajoittamisesta

Wussy

Member
"possu Vs: Oman talon lämmittäminen tuulivoimalla
« Vastaus #31 : tänään kello 10:23 » « Viimeksi muokattu: tänään kello 16:01 kirjoittanut Samppa »

Puuha Vs: Oman talon lämmittäminen tuulivoimalla
« Vastaus #32 : tänään kello 10:49 » « Viimeksi muokattu: tänään kello 16:01 kirjoittanut Samppa »
"

Mitäs oleellista on kenties sensuroitu??
Varsinkin, kun fooruminyllläpitäjän vastaus löytyy HETI sensuroitujen viestien jälkeen  ;D

Olkoot krittiset kommentit suomalisten kannalta mitä hyvänsä niin kritiikkisiinkin viesteihin täytyisi suhtaua neutraalisti JA varsinkin kun kriittisyys on väittelyn (anteeksi argumentoinnin) ydin. Eli olkoot esitetty väite vaikka mitä shaissee tahansa, mutta se saattaa luoda uusia lähestymistpoja ja/tai herättää uusia kysymyksiä aiheesta.

Lopuksi suomalaiselle perusjuntille ei toimi, kuin suora puhe, joten antaisitko SAMPPA suoranpuheen (eli suoran kritiikin) olla myös esillä foorumilasi (oletan että olet sensuroinut juurikin tuon suoran puheen)??

PS. Suomalainen rahastus ei ole yhtäkuin suomalaisille duunareille töitä, eli se minkä suomalaiset säästää tilatessaan suoraan kiinasta voikin tuoda enemmän palvelualantyöpaikkoja suomeen!! (Dealing Dealing se on saksalaisten uusi vientitoimiala mm. alv etujen ansiosta (esim saksan alv 19 ja suomi suomi22), ja tämä dealing tuo saksan palvelualoille uusia verkkokauppavientialan työpaikkoja!

Puuha

Well-known member
Wussy sanoi:
« Vastaus #31 : tänään kello 10:23 » « Viimeksi muokattu: tänään kello 16:01 kirjoittanut Samppa »

« Vastaus #32 : tänään kello 10:49 » « Viimeksi muokattu: tänään kello 16:01 kirjoittanut Samppa »
"

Varsinkin, kun fooruminyllläpitäjän vastaus löytyy HETI sensuroitujen viestien jälkeen  ;D

Olkoot krittiset kommentit suomalisten kannalta mitä hyvänsä niin kritiikkisiinkin viesteihin täytyisi suhtaua neutraalisti JA varsinkin kun kriittisyys on väittelyn (anteeksi argumentoinnin) ydin. Eli olkoot esitetty väite vaikka mitä shaissee tahansa, mutta se saattaa luoda uusia lähestymistpoja ja/tai herättää uusia kysymyksiä aiheesta.

Lopuksi suomalaiselle perusjuntille ei toimi, kuin suora puhe, joten antaisitko SAMPPA suoranpuheen (eli suoran kritiikin) olla myös esillä foorumilasi (oletan että olet sensuroinut juurikin tuon suoran puheen)??

PS. Suomalainen rahastus ei ole yhtäkuin suomalaisille duunareille töitä, eli se minkä suomalaiset säästää tilatessaan suoraan kiinasta voikin tuoda enemmän palvelualantyöpaikkoja suomeen!! (Dealing Dealing se on saksalaisten uusi vientitoimiala mm. alv etujen ansiosta (esim saksan alv 19 ja suomi suomi22), ja tämä dealing tuo saksan palvelualoille uusia verkkokauppavientialan työpaikkoja!

asioita valitettavasti katsotaan välistä kuin ravihevonen silmät lapuilla peitettynä ettei vain häiritsisi sivulla olevat asiat itse suoritusta. tämähän ei tietenkään ole yhteisen hyvän kannalta mikään paras. ylläpitäjä saa moderoida miten lustaa ja jos päätös ei ole itseä tyydyttävä voi siihen ottaa kantaa jos näkee sen tarpeelliseksi mutta lopputulema on kuitenkin ylläpidon päätettävissä. jos päätös ei mielytä on se silloin henk. koh. voi voi ja pari kyyneltä.  ;D

/mot

Samppa

Member
Wussy sanoi:

"

En tiedä miksi olisin raportointivelvollinen sinulle ylläpitotoimista. Olet näköjään ottanut itsellesi jonkinlaisen virallisen valvojan roolin. Olen tällä kertaa vielä leikissä mukana.

1. Possun viesti:

Poistettu yksi kappale, jossa oli turhan henkilökohtaisuuksiin menevää vihjailua taloudellisista sidoksista. En muista ihan sanatarkkaan.
lisäys: muisti palaa pätkittäin. Viittauksessa oli myös kysymys (tässä lyhennettynä/siistittynä), että miksi antero kehuu kovasti itse voimalaa, mutta säädintä moittii.

2. Puuhan viesti:

Lause: Ei voi kuitenkaan sanoa että ketään on kustu silmään sillä jos finnpron säädin
Oli alunperin Ei voi kuitenkaan sanoa että antero olisi kussut ketään silmään sillä jos finnpron säädin

Menee melkoisen säälittäväksi. Foorumi on yhtäkkiä tuupannut täyteen kirjoitusta, jonka tarkoitus tuntuu olevan lähinnä eripuran kylväminen. Sitten on porukkaa joka tarttuu joka ikiseen pieneen pilkunpaikan vaihtoon.

Puuhaa lainatakseni
puuha sanoi:
ylläpitäjä saa moderoida miten lustaa ja jos päätös ei ole itseä tyydyttävä voi siihen ottaa kantaa jos näkee sen tarpeelliseksi mutta lopputulema on kuitenkin ylläpidon päätettävissä. jos päätös ei mielytä on se silloin henk. koh. voi voi ja pari kyyneltä.  Virnistää

Omalla hyvinkin vajavaisella taidollani koitan tätä pitää kasassa siten, että
a) kenenkään ei tarvitse pahoittaa mieltään ja saadaan keskustelu pidettyä asiallisena ja antoisana
b) säilyy "sananvapaus" ja mahdollisuus kuitenkin keskustella vapaasti aiheesta

Tällä hetkellä tuntuu taas, että onnistuminen on ollut heikonlaista, mutta valitun linjan mukaan edetään.

Kohta osa porukasta saa pienen huilin, josko tilanne saataisiin vielä rauhoitettua.

A

antero

Voin kertoa, omalta osaltani, että kyllä ihmiset ovat varsin selvillä tuulivoimasta ja elektroniikasta tänä päivänä.

Tämänlaatuisella ja tasoisella keskustelulla, mitä tämä osio edustaa, saa oikeastaan ja varsinkin.. lukijat kiinnostumaan entistä enemmän
tuulivoimasta.
Kieltolakihan aikanaan oikeastaan lisäsi...

Älä laita ketään huilimaan, sana on vapaa ja kiinnostus senkuin lisääntyy  :)

Suolaahan ei saanut aikanaan muka tehdä Intiassa ja kas kohta oli itsenäinen valtio..
Berliinin muuri murtui ajan paineessa..
Jne

Mahdottomuudet murtuvat ajan ja ymmärryksen paineessa.
Tässä tuulivoimassahan on ylläpidetty "mahdottomuuksia" vuosikymmenet ja miksi ?

Tuulee muuten vimmatusti 9.12 2010 ; http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Kustavi
Muutoksen tuulet puhaltavat  ;)

Antero

Wussy

Member
Samppa sanoi:
Wussy sanoi:

"

En tiedä miksi olisin raportointivelvollinen sinulle ylläpitotoimista, mutta olet näköjään ottanut jonkinlaisen virallisen valvojan roolin. Olen tällä kertaa vielä leikissä mukana.

1. Possun viesti:

Poistettu yksi kappale, jossa oli turhan henkilökohtaisuuksiin menevää vihjailua taloudellisista sidoksista. En muista ihan sanatarkkaan.

2. Puuhan viesti:

Lause: Ei voi kuitenkaan sanoa että ketään on kustu silmään sillä jos finnpron säädin
Oli alunperin Ei voi kuitenkaan sanoa että antero olisi kussut ketään silmään sillä jos finnpron säädin

Menee melkoisen säälittäväksi. Foorumi on tuupannut täyteen porukkaa, jonka elämäntehtävä tuntuu olevan eripuran kylväminen. Sitten on porukkaa joka tarttuu joka ikiseen pieneen pilkunpaikan vaihtoon.

Kohta osa porukasta saa pienen huilin, josko tilanne saataisiin vielä rauhoitettua.

Tarkoitatko, että saan mahdollisesti huilin, koska en ole ollut 24/7/30 lukemassa foorumia?
Minä näen mitä luen (vaikka pieni lukihäiriö vaivaakin), mutta kyselenkin muokkausten perään..

Mielestäni väittely ei luo ongelmaa, vaan se erottaa jyvät akanoista.
Josko mahdollista niin voisitko huilien sijaan ajatella avaavasi keskustelupolun vain väittelyitä varten jotka ei "häiritsisi muita keskustelu kategorioita" ja joihin  osallistuvat keskustelut/keskustelun sivuhaarat uudelleenohjattaisiin sinun toimestasi.

PS. Lukijana virheitä joita karsastan, mutta joihin alinomaan itsekin syylistyn ovat nämä

PPS. Tämä foorumi toimii kuitenkin WINDESOLIN virallisena keskustelufoorumina, joten tällä foorumilla soisi esitettävän varsin kärjikästäkin keskustelua!!

Puuha

Well-known member
tottakai antero mutta kiinnostus myös iskeytyy siihen ettet vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin vaan ohitat ne. ei anna oikein kuvaa että olisit itse ajantasalla.

samppa kiitos moderoinnista mutta nyt viesti ei ole enää anteroa puolustava joten minun mielestä se oli niin sanotusti huti. ajattelin etten edes ota asiaan kantaa mutta koska joku muu kiinnitti siihen huomionsa niin katsoin parhaaksi kommentoida. ;)

Samppa

Member
Wussy sanoi:
Tarkoitatko, että saan mahdollisesti huilin, koska en ole ollut 24/7/30 lukemassa foorumia?
Minä näen mitä luen (vaikka pieni lukihäiriö vaivaakin), mutta kyselenkin muokkausten perään..

En tarkoita sitä, enkä muutenkaan maininnut kenelle huileja suunnittelin (ensisijaisesti pitäisin itse mielelläni pienen joululoman). Kritisoin tätä kyselyä sillä, kun en millään jaksaisi kaikista ylläpitotoimista alkaa logia pitämään, jota voisin sitten esitellä niille, jotka eivät ole toimia seuranneet 24/7/365

Mielestäni väittely ei luo ongelmaa, vaan se erottaa jyvät akanoista.
Josko mahdollista niin voisitko huilien sijaan ajatella avaavasi keskustelupolun vain väittelyitä varten jotka ei "häiritsisi muita keskustelu kategorioita" ja joihin  osallistuvat keskustelut/keskustelun sivuhaarat uudelleenohjattaisiin sinun toimestasi.

En pidä oikein hyvänä ratkaisuna. lampopumput.info:ssa on kuumarinki, mutta enpä ole itse nähnyt siinä mitään ihmeempää etua. Harva asia kiivaalla väittelyllä, tai tappelulla on selkiytynyt yhtään.

PPS. Tämä foorumi toimii kuitenkin WINDESOLIN virallisena keskustelufoorumina, joten tällä foorumilla soisi esitettävän varsin kärjikästäkin keskustelua!!

Millä perusteella "virallinen"? Meiltä on linkitys windesoliin ja sieltä todennäköisesti tänne. Ylläpito kummallakin sivustolla on omansa (eri), eikä varsinaista yhteistyötä sen kummemmin olla harrastettu. Samaa aihepiiriä kylläkin ja mielellään soisin, että aktiivisemmin tätä tuulivoima-asiaa wikimuotoonkin saatetaan. Eli sinnekin siis aktiivisesti mukaan kaikki. Wikimuodossa asian saa selkeään pakettiin

Puuha

Well-known member
en myöskään allekirjoita tuota virallista mutta olen nähnyt että ei ole tarvetta kahdelle samasta aiheelle perustuvalle foorumille jotka tappelisivat toistensa käyttäjistä joten on ollut "helpompaa" kaikille ohjata väki tänne koska tämä perustettiin ennemin.

"helpompaa" ei liene kaikkien mielestä tällä hetkellä paras sanavalinta.  ;D

mitä tuohon "tappeluun" tulee niin niin kauon kun asiat tappelevat keskenään ei ole mitään hätää.

Wussy

Member
Samppa sanoi:
En tiedä miksi olisin raportointivelvollinen sinulle ylläpitotoimista. Olet näköjään ottanut itsellesi jonkinlaisen virallisen valvojan roolin. Olen tällä kertaa vielä leikissä mukana.

Hyvin harvoin otan mistään nokkiini, mutta tällä kertaa otan!
Mikäli median edustajaan tai ylläpitton ei saa esittää kritiikkiä TAI heille ei voi esittää enään lukija palautetta niin mitä voi enään oikeastaan sanoa.?.

M. Koivisto sanoi aikoinaan, että elä provosoidu, kun sinua provosoidaan..
Mutta nyt taatelintallaajanakin provosoiduin, nimittäin siitä, etää hyökkäät silmilleni siitä ,että esitän mielipiteeni medianedustajalle siitä että miten haluan tietoa.

Samppa

Member
En osaa kirjoittaa kerralla valmista tekstiä ;) Lukaise vielä nuo pari edellistä vastaustani. Viimeisimmän vastauksen alussa on kommenttini tähän asiaan.

Tässä sama
Samppa sanoi:
Wussy sanoi:

En tarkoita sitä, enkä muutenkaan maininnut kenelle huileja suunnittelin (ensisijaisesti pitäisin itse mielelläni pienen joululoman). Kritisoin tätä kyselyä sillä, kun en millään jaksaisi kaikista ylläpitotoimista alkaa logia pitämään, jota voisin sitten esitellä niille, jotka eivät ole toimia seuranneet 24/7/365

Mitä mediaan tulee, niin montako oikeasti "avointa" mediaa kuvittelet maailmassa olevan? Olikos se niin, että yli 90% kaikista medioista kiertyy eri reittejä samojen harvojen omistajatahojen haltuun.

Tämä keskustelu on jaettu erilleen täältä:
http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?topic=309.0

A

antero

Keskustelu on nyt "kääntynyt" juuri siihen suuntaan mihin turhauttajat ovat halunneet.
Työtä asiaan eteen jatketaan kuitenkin herpaantumatta.

Käynti lähimmällä bensamittarilla auttaa asiaan.

Kuten myös käynti lähimmällä sähkömittarilla. Sähkön, öljyn ym hinnat tulevat nousemaan melkoisesti.
Lähivuosina energian tuottamisen muodot joutuvat verotuksen kohteeksi.
Saasteeton ja 100% itse tuotettu energia on valttia.

Tästähän oli ilmeisesti ja lopunperin tässä Ilmaisenergia keskustelussa kysymys ?

Ilmaisesta ja jokaisen saatavilla olevasta energiasta, mitä emme "muka" osaa hyödyntää.
Höpö, höpö jne

Konstit löytyvät ja sitä olen testannut ja teidän kaikkien hyödyksi kirjoittanut tällä palstalla.

Jyvät ja akanat nyt tosiaan erottuvat asiassa ja tässä keskustelussa, kuten myös keskustelijoiden motiivit,
yleensääkään osallistua aidosti saasteettoman ja ilmaisen energian kehittämiseen.

Antero

Puuha

Well-known member
Kyllä se looginen linjaus samppa löytyy ei siittä kannata huollestua.

Enemmän itseäni huolestuttaa ei siis itseäni häiritse mutta muita kylläkin anteron saman asian jankkaaminen. Se on nähtävillä myös täällä. Sanoma on sama eri muodossa. Toki kertaus on opintojen äiti mutta riittäisi kai vähempikin? Kuten moni kehuu anteroa mukavaksi ja asiansa osaavaksi on nettikäyttäyminen jotain muuta. Tällainen rakentava palaute hyvällä.

Wussy

Member
Samppa sanoi:
Mitä mediaan tulee, niin montako oikeasti "avointa" mediaa kuvittelet maailmassa olevan?
- Katsantokanta medianvapaudesta lienee suurimmaksi osin sovellettavasta yhteiskuntajärjestelmästä, nimittäin jossain päin maailmaa ei hyväksytä ihmisoikeuksiakaan sen vuoksi, että se voi olla yksipuoluejärjestelmän uhka euroopan lainoittamiselle (= euroopan infran ostaminen lainottamisella (jenkkien lainoittamine meni jo)).
Mutta, mitä tulee itse kysymykseen niin kysyttäköön noviisina vastakysymykseen vastakysymys, että mikä määrittelee/käskee foorumisiroolin olemaan epäavoin media?  ;D (Tämä oli mediakritiikin osalta turhanpäiväinen vastakysymyksen vastakysymyksen vastakysymys (=täysin turhanpäiväistä väittelyä ja en ole median edustaja))

[quote author=off grid]Keskustelu on nyt "kääntynyt" juuri siihen suuntaan mihin turhauttajat ovat halunneet.
Työtä asiaan eteen jatketaan kuitenkin herpaantumatta.[/quote]
Pääsääntöisesti täällä ei ole kukaan kritisoinut sinun Exmork agendaasi, päin vastoin!
Kritiikki mitä nähdäkseni on ollut eri kuin exmork..

Samppa

Member
Yöllä ei kannattaisi lähteä kinastelemaan, ajatus ei luista jouhevimmin. Mutta eiköhän tämä ala olemaan aika paketissa. En viitsi enää mediasta ja sen roolista, tai avoimuudesta lähteä veikkailemaan muutoin, kuin esittämällä väitteen, että mediana tämä sivusto on avoimemmasta päästä.

Puuha

Well-known member
Tämäkin nyt oikeastaan kuuluu tänne ja itseäni häiritsee kun puhutaan avoimuudesta sinisin silmin mutta kuitenkin jotain aina pyritään pilottamaan tai salaamaan. Tämä on juuri se mikä rajoittaa asioiden vertailua.

Esimerkkinä voidaan nostaa esille possun kysymykset anterolle finnpron toimintaperjaatteista. Toki ymmärrän myös sen että mikäli tietoa ei ole se joko mainitaan tai vain ohitetaan. Ohittamalla vain putoaa pohja vakuuttelulta ja herää kysymys onko taustalla jotain muita syitä. Tähän ollaan jo törmätty.

Mitä jos yritettäisiin olla avoimia asoiden suhteen? Avoimuus ei silti tarkoita että olisi väärässä sillä se helpottaisi vertailua kunkin omien tarpeiden mukaan. Yhtä oikeaa ratkaisua ei kuitenkaan ole olemassa.

A

antero

Viesti jälleen poistettu ja parasta yhteistyötä on kaiken kokemukseni valossa, rakentava keskustelu.

Tässä ketjussa on kyllä Suomalaista Sisua, joka pitää vain kohdentaa oikeaan osoitteeseen.
Tällähän, asiat saadaan OIKEASTI ratkaistua ja pulma kyllä koskee ihmisluontoa yleensäkin, mukaanlukien
omakin asenteeni. Yritän kyllä oppia päivä päivältä.
Oppia ikä kaikki..

Antero Rantanen

Puuha

Well-known member
saatampi soittaa jos tulee asiaa.

Miksi sinua ärsyttää suunnattomasti se että kumoan väitteesi vain sillä ettei ole faktaa esittää?

nimeni ja osoitteeni ei pitäisi olla mikään kovin suuri ongelma selvittää sitä tarvitseville. joten haaste on ollut n. 10 vuotta ennen kuin se edes asetettiin täytetty.

toisaalta minulla ei ole tarvetta esiintyä oikealla nimelläni ja se lienee jokaisen oma valinta käyttääkö nimimerkkiä vai oikeaa nimeä.

Puuha

Well-known member
eivätkö tietosi ole julkista tietoa vai evätkö ne kestä "päivän valoa"?

http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?topic=309.msg1678#msg1678 ketjuun sampan ja anteron viesteihin vastinetta:

mielellään suoraan foorumilla niin ei jää muillekkaan epäselvyyksiä. itseä myös hivenen ihmetyttää virheelliset väitteet jotka olivat "suoraan valmistajalta". avoimuutta kiitos ei tällaisia asioita kannata alkaa puimaan missään yksityisesti. jos joku valehtelee on se saatava loppumaan sillä siitä seuraa omat ongelmat koko pientuotanto energialle. todisteetkin löyty(i)vät jo täältä foorumilta ristiriitaisuuksineen.

nythän possu vain vaatii vastauksia julkisille väitteille jotka eivät ole olleet todenmukaisia. tällöin vastineen täytyisi myös olla julkinen. jokaisen on itse kannettava vastuu sanomisistaan ja vastattava niistä. kohdistamatta kenneenkään: jos ei voi vastata kirjoituksistaan on syytä harkita uudelleen onko mitään annettavaa.

minä en antero sinulle soita vaikka kuinka vinkuisit kun ei ole asiaa minkä vuoksi soittaisin. nämä säädinasiat (myös testaamasi) ovat sellaisia että ne olisi hyvä saattaa julki merkkeineen ja muineen tietoineen eikä jättää pieneen aivokoppaan pyörimään kuten teet nyt. jokin on takana kun et voi niitä laittaa julkisiksi. voidaanko siis olettaa ettet ole niitä testannut kuten olet sanonut? miksi nostaa esille asioita joista ei voi julkisesti puhua?

mihin jäi se "tehdään jokainen kaikkemme asian eteen", "nöyryys" jne jota antero toitotat? perkeleen munatonta sakkia sanon minä.

munatonta uutta vuotta kaikille!

edit: kas oletkin taas vaatimassa nimeäni esille vaikka se on esillä ollut jo tälläkin foorumilla siittä asti kun olen täällä ollut kirjoittamassa. ;D todella aikuismaista käytöstä. tätäkö tarkoitit "Aloitetaan Uusi vuosi hyvässä yhteishengessä"?

tämän viestien editoinnin vois ottaa kokonaan pois käytöstä meiltä käyttäjiltä tai laittaa parin tunnin aikarajan mikäli softa sen mahdollistaa. imho

Samppa

Member
Nuo tittelit nimen alle tulee puhtaasti kirjoitusmäärien mukaan. Seniori taitaa olla viimeinen porras. Nämä portaat voi nimetä uudelleenkin jos nykyiset häiritsevät.

Kyllä vaatimus avoimuudesta on ihan oikeutettu. Tässä on nyt sotkeennuttu aika pahaan solmuun juuri epäselvien kirjoitusten ja osittaisten salailujen vuoksi. Mutta tämä on mennyt sille tasolle, että en usko homman olevan selvä vielä yhdellä, tai kahdella viestillä. Taidan katsoa tämän keissin alusta asti ja ottaa moderointinappulat käyttöön. Pyyhitään pois kaikki epäselvä, niin hommahan on ok?

tobbe

New member
Hei ylläpito!

Olen melko uusi tämän palstan kirjoittaja mutta olen jo useamman kuukauden ajan lukenut palstaa.

Minua ihmetyttää miksi tällä palstalla voi rajattoman kauan muutella lähettämiään juttuja aivan toisenlaisiksi kuin mitä ne ovat alunperin olleet!

Tämä ei onneksi ole monilla palstoilla sallittua.
Muutosaika on yleensä vain joitakin minuutteja tai sitten sitä ei ole lainkaan mikäli ketjuun on tullut uusia juttuja .

Olen huomannut että erityisesti eräs kirjoittelija muuttelee kirjoittamiaan tarinoita jopa kuukausia alkuperäisen julkaisun jälkeen aivan eri sisältöisiksi kuin mitä ne ovat alunperin olleet!

Tämä tekee tietysti kaikkien myöhempien saman viestiketjun juttujen seuraamisen turhaksi ja harhaanjohtavaksi.

Toivoisin palstan hoitajan estävän tämän ärsyttävän toiminnan.

/Tobbe