Yksivaiheinen tuotanto ja vaiheiden välinen kulutus

maanma

energiaonnellinen
Olen tässä vähän hämmästellyt omaa kulutusta tilanteessa, jossa kulutus tulee vaiheiden väliltä, mutta yksivaihe tuotanto on näistä toisesta.

Voiko mittari Landis & Gyr antaa väärän kulutuslukeman tällaisessa tilanteessa? Tuotto ei vaikuttaisi näkyvän kulutusta alentavana tai tuotantona.

Viimeksi muokattu:

rotzi

Well-known member
Olen tässä vähän hämmästellyt omaa kulutusta tilanteessa, jossa kulutus tulee vaiheiden väliltä, mutta tuotanto on näistä toisesta.

Voiko mittari Landis & Gyr antaa väärän kulutuslukeman tällaisessa tilanteessa? Tuotto ei vaikuttaisi näkyvän kulutusta alentavana tai tuotantona.
L&G mitään ratkaise vaan kuinka verkkoyhtiö laskee asioita, mikä yhtiö ja kuinka netottaa?

maanma

energiaonnellinen
Tarkennan siis vielä. Tuotettu sähkö siis kuluu kyllä eli ei näy tuotantona. Ostosähkö vastaa tilannetta, jossa tuotantoa ei ole.
3kW vastus laskutus 3kW tuotantoa ainakin 1kW. Tuottoa ei myöskään rekisteröidy.

Tässä vaiheessa kysyn siis vaan että onko se mahdollista? Vastausten perusteella se siis voisi ehkä olla mahdollista.

En ole vielä poissulkevia (jossa kaikki muu sammutetaan) testejä tehnyt.

Turku energia, ovat ilmoittaneet, että netotus alkaa datahubiin siirtymisen jälkeen. Siirtyminen tapahtui n. 2vkoa sitten. Netotuksen alkamisesta ei ole tietoa.

Viimeksi muokattu:

korsteeni

Active member
Landis&Gyr laskee täälläkin omituisesti, ja oma dualcounter vielä erikoisemmin silloin kun 1 vaihe tuotetaan itse ja jokaisessa kolmessa vaiheessa on 2kw kuorma
ei se hirveesti pieleen mene, aiemmin vastaava tilanne kulutti aika tarkkaan 3,75-4kw, kun 1 vaihe tuotetaan itse niin counteri näyttää kulutuksen 8kw vs aiemmin hiukka päälle 6kw, säköyhtiö näyttää kulutetun vain hieman vähemmän kuin normalisti kun mitään ei tuoteta

pitää nyt seurata, jostainhan tuo johtuu ja on havaittavissa ainoastaan saunan kiukaalla jossa vastus kytketty vaiheen ja maan välille kussakin vaiheessa

ilmiö ei näköjään esiinny päivällä sähkölieden kanssa ainakaan silloin kun paneleista tulee virtaa

Viimeksi muokattu:

maanma

energiaonnellinen
Jos vaiheissa on eri potentiaali niin vaiheiden väliltä käytettäessä energia ohjautuu korkeammasta ?

Turku energia ei vastannut kysymykseeni lainkaan. Alkoivat vaan puhua liittymisvelvoitteesta ja netotuksen puuttumisesta..

korsteeni

Active member
en nyt muista oliko joku palikka eri asennossa, vertti eri moodissa tai?
keskiviikkona mittasi kyllä saunomisen ihan oikein

kulutus.jpg