Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Vinkkiä aloittelijalle?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Karski" data-source="post: 44696" data-attributes="member: 11407"><p>Terve! Ajattelin luoda tunnukset tänne, jos saisi luotettavaa käytännöntietoa aurinkopaneeleista.</p><p></p><p>Tarkotuksena olisi rakentaa järjestelmä läheisen mökille. Mökki on sähkötön, ja ilman sähköä on siellä pärjätty tähän asti.</p><p></p><p>Tarve on cpap laittelle uniapneaa varten. Eli käyttöä tuolle 80w laitteelle on joka yö sellainen 8-10h. Samalla voisi pientä valaistusta ja puhelimen latausta varten resurssoida systeemi. Eli noin 1kWh/vrk.</p><p>Itse laskeskelin että tuollaisia valmispaketteja löytyisi joka olisi noin 1000-1500€. Itse hoidan kyllä asennuksen. "Matkalaturin" cpap laitteelle löytää ebaystä, joten 12v järjestelmä riittää.</p><p></p><p>Kysymys onkin, kun muutama päivä kerralla mökillä ollaan, läpi kesän, että mikä mikä olisi mielestänne hyvä kokoonpano? Voiko noihin jälleenmyyjien valmispaketteihin sortua, niissä varmaan on aina "vähän ilmaa" hinnoissa. Vai onko kokemusta luotettavasta toimijasta.</p><p></p><p>Itsellä on sähköalan osaamista hituvirta puolella, mutta kokemus aurinkopaneeleista on vähäistä.</p><p></p><p>Itse ajattelin 240Ah akkua, ja noin 400w paneelia. Netistä kun koittaa hakea tietoa, niin tulee hyvin monimuotoista tietoa. Kannattaako kasata järjestelmä hankkien osat sieltä täältä vai valmis paketti. Mökkiin ei kannata paljoa satsata järjestelmään, mutta jos alkaa rakentamaan, niin lähelle tonnia menee kuitenkin, niin ei kannata liikaa kitsastella että järjestelmä ei ole liian kevyt.</p><p></p><p>Kannattaako esim. näitä Puuilon paneeleita harkitakaan, vai löytyykö jostain edullisempia korkealaatuisia paneeleita? Mitä voisitte suositella?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Karski, post: 44696, member: 11407"] Terve! Ajattelin luoda tunnukset tänne, jos saisi luotettavaa käytännöntietoa aurinkopaneeleista. Tarkotuksena olisi rakentaa järjestelmä läheisen mökille. Mökki on sähkötön, ja ilman sähköä on siellä pärjätty tähän asti. Tarve on cpap laittelle uniapneaa varten. Eli käyttöä tuolle 80w laitteelle on joka yö sellainen 8-10h. Samalla voisi pientä valaistusta ja puhelimen latausta varten resurssoida systeemi. Eli noin 1kWh/vrk. Itse laskeskelin että tuollaisia valmispaketteja löytyisi joka olisi noin 1000-1500€. Itse hoidan kyllä asennuksen. "Matkalaturin" cpap laitteelle löytää ebaystä, joten 12v järjestelmä riittää. Kysymys onkin, kun muutama päivä kerralla mökillä ollaan, läpi kesän, että mikä mikä olisi mielestänne hyvä kokoonpano? Voiko noihin jälleenmyyjien valmispaketteihin sortua, niissä varmaan on aina "vähän ilmaa" hinnoissa. Vai onko kokemusta luotettavasta toimijasta. Itsellä on sähköalan osaamista hituvirta puolella, mutta kokemus aurinkopaneeleista on vähäistä. Itse ajattelin 240Ah akkua, ja noin 400w paneelia. Netistä kun koittaa hakea tietoa, niin tulee hyvin monimuotoista tietoa. Kannattaako kasata järjestelmä hankkien osat sieltä täältä vai valmis paketti. Mökkiin ei kannata paljoa satsata järjestelmään, mutta jos alkaa rakentamaan, niin lähelle tonnia menee kuitenkin, niin ei kannata liikaa kitsastella että järjestelmä ei ole liian kevyt. Kannattaako esim. näitä Puuilon paneeleita harkitakaan, vai löytyykö jostain edullisempia korkealaatuisia paneeleita? Mitä voisitte suositella? [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Vinkkiä aloittelijalle?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...