Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut luonnon energiat
vesi energiaa mökille
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="vesioinas" data-source="post: 31685" data-attributes="member: 7870"><p>Isompi 40-hampainen ketjupyörä saapui tänään jälkitoimituksena, joten huomenna pääsen sovittamaan kokonaisuutta eli ketjupyöriä, ketjuja ja kiristintä paikoilleen. Ketjupyörän keskireikä on esiporattuna 8mm ja isonnan sen ensiksi 20mm kokoon askelporalla. Kiinnitän molemmat rattaat ainakin aluksi niin, että ne saa myös tarvittaessa irti. Koska turbiiniakselin tarkka pituus on vielä auki niin käytän akselina kierretankoa, joka on helpompi säätää optimikorkeuteen. Jos kierretanko ei olekaan aivan suora niin siinä tapauksessa pitää vaan käyttää umpitankoa ja kiinnittää ratas ja turbiini hitsaamalla tai jonkinlaisella kiilauksella sopivaan korkeuteen parhaan arvion mukaan. Mikään sokkaviritys ei kyllä taida kestää. Tämä selvinnee tarkemmin huomenna. Turbiini on vielä tekemättä, mutta materiaali on kyllä valmiina. Tarkka patokorkeus on myös tarkistamatta - sen saanee selville esim. ristilinjalaserin avulla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vesioinas, post: 31685, member: 7870"] Isompi 40-hampainen ketjupyörä saapui tänään jälkitoimituksena, joten huomenna pääsen sovittamaan kokonaisuutta eli ketjupyöriä, ketjuja ja kiristintä paikoilleen. Ketjupyörän keskireikä on esiporattuna 8mm ja isonnan sen ensiksi 20mm kokoon askelporalla. Kiinnitän molemmat rattaat ainakin aluksi niin, että ne saa myös tarvittaessa irti. Koska turbiiniakselin tarkka pituus on vielä auki niin käytän akselina kierretankoa, joka on helpompi säätää optimikorkeuteen. Jos kierretanko ei olekaan aivan suora niin siinä tapauksessa pitää vaan käyttää umpitankoa ja kiinnittää ratas ja turbiini hitsaamalla tai jonkinlaisella kiilauksella sopivaan korkeuteen parhaan arvion mukaan. Mikään sokkaviritys ei kyllä taida kestää. Tämä selvinnee tarkemmin huomenna. Turbiini on vielä tekemättä, mutta materiaali on kyllä valmiina. Tarkka patokorkeus on myös tarkistamatta - sen saanee selville esim. ristilinjalaserin avulla. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut luonnon energiat
vesi energiaa mökille
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös