Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Verkkoon kytkettu aurinkosähköjärjestelmä
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="vmp" data-source="post: 9388" data-attributes="member: 4677"><p>Hienoa, itse halusin korostaa tätä asetteluasiaa sen takia kun huomasin että parilla palstalla olin vielä nähnyt miten ihmisiä opastetaan asetusten muuttoon, vaikka oma käsitykseni ja käytäntö muutamassa siirtoyhtiössä sallii Saksan omien VDE-AR-N-4105 2011-08 -asetusten käytön sellaisenaan tuon Energiateollisuuden muutoksen jälkeen.</p><p></p><p>Onhan toki mahdollista että joku siirtoyhtiö ei ole omaksunut uuden suosituksen perusideaa heti sen julkaisun jälkeen eikä välttämättä vieläkään, varmaan yli 80 siirtoyhtiöön mahtuu monenmoista asiantuntijaa ja joku saattaa vieläkin jostain syystä harata lakia ja muuttuneita suosituksia vastaan. Tuo muutos tuli siis voimaan 28.2.2013.</p><p></p><p>Meillä kotona olevasta SMA Sunny Tripowerin factory settings of this inverter -paperista:</p><p></p><p>Inverter type: STP5000TL-20</p><p>Code of the setting: DES126</p><p>Setting according to standard: VDE-AR-N-4105-MP/cos=0,95</p><p></p><p> Max disconnection time</p><p>Lower limit AC voltage: 184V 0,2s</p><p>Upper limit AC voltage: 264,5V 0,2s</p><p>Lower limit AC frequency: 47,5Hz 0,2s</p><p>Upper limit AC frequency: 51,5Hz 0,2s</p><p>Loss of mains 5s</p><p>Timer before reconnection 60s</p><p>DC injection: 1A</p><p>Voltage rise protection: 253V</p><p></p><p>Ihan hyvää keskustelua kun asiat selviävät. Itse tiedän tästä hommasta vain mitä olen tänä keväänä oppinut ensin Prof Jero Aholan powerpoint -esityksestä Aurinkosähköä Suomeen http://www.slideshare.net/SitraEkologia/jero-ahola-31102012-aurinkoshk-suomeen , muutamasta keskustelusta ja kirjasta ja sitten avustamalla ihmisiä hakkimaan Saksasta 20 erikokoista SMA Sunny Tripower -invertteriä ja 360 aurinkopaneelia sekä auttamalla ihmisiä saamaan ne tuotantoon yhteistyössä avuliaan sähköasennusliikkeen kanssa. Näistä pääosa on jo kiinni verkossa ja tuottaa sähköä.</p><p></p><p>Vesa-Matti Puro</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vmp, post: 9388, member: 4677"] Hienoa, itse halusin korostaa tätä asetteluasiaa sen takia kun huomasin että parilla palstalla olin vielä nähnyt miten ihmisiä opastetaan asetusten muuttoon, vaikka oma käsitykseni ja käytäntö muutamassa siirtoyhtiössä sallii Saksan omien VDE-AR-N-4105 2011-08 -asetusten käytön sellaisenaan tuon Energiateollisuuden muutoksen jälkeen. Onhan toki mahdollista että joku siirtoyhtiö ei ole omaksunut uuden suosituksen perusideaa heti sen julkaisun jälkeen eikä välttämättä vieläkään, varmaan yli 80 siirtoyhtiöön mahtuu monenmoista asiantuntijaa ja joku saattaa vieläkin jostain syystä harata lakia ja muuttuneita suosituksia vastaan. Tuo muutos tuli siis voimaan 28.2.2013. Meillä kotona olevasta SMA Sunny Tripowerin factory settings of this inverter -paperista: Inverter type: STP5000TL-20 Code of the setting: DES126 Setting according to standard: VDE-AR-N-4105-MP/cos=0,95 Max disconnection time Lower limit AC voltage: 184V 0,2s Upper limit AC voltage: 264,5V 0,2s Lower limit AC frequency: 47,5Hz 0,2s Upper limit AC frequency: 51,5Hz 0,2s Loss of mains 5s Timer before reconnection 60s DC injection: 1A Voltage rise protection: 253V Ihan hyvää keskustelua kun asiat selviävät. Itse tiedän tästä hommasta vain mitä olen tänä keväänä oppinut ensin Prof Jero Aholan powerpoint -esityksestä Aurinkosähköä Suomeen http://www.slideshare.net/SitraEkologia/jero-ahola-31102012-aurinkoshk-suomeen , muutamasta keskustelusta ja kirjasta ja sitten avustamalla ihmisiä hakkimaan Saksasta 20 erikokoista SMA Sunny Tripower -invertteriä ja 360 aurinkopaneelia sekä auttamalla ihmisiä saamaan ne tuotantoon yhteistyössä avuliaan sähköasennusliikkeen kanssa. Näistä pääosa on jo kiinni verkossa ja tuottaa sähköä. Vesa-Matti Puro [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Verkkoon kytkettu aurinkosähköjärjestelmä
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...