Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
VAWT puunlatvaan asennettuna.
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Varjo" data-source="post: 43246" data-attributes="member: 10949"><p>Vertikaali aurinkovoimalaa rakentelen, mutta kun oli ostohousut jalassa, niin ostin piruuttaan myös tollasen 2kW tehoisen vertikaalipropellipaketin. Sittemmin olen noista lukenut maailman foorumeilta ja kovin turhalta ostokseltahan tuo vaikuttaa näin sisämaahan asennuttuna. Kaveri osti parikin tuollaista järvenrantaansa, joten synergiaetuna hinta jäi 1,5ke tietäville rahteineen, alveineen.</p><p></p><p>Nyt kun olen tajunnut ostokseni melko pienen tuotto-olettaman, niin tietenkin optimointi nousee mieleen. Taloni on kahden kohtalaisen kokoisen peltoaukean välisellä kumpareella ja kaikista rakennuksista nimenomaan taloni katto on joku 3-4m muita korkeammalla. Kahdella sivulla on melko nuorta metsää, mutta kuitenkin taloni kattoa ehkä 3-5m korkeampia. Aika hyvin olen isot puut perannut pois asuinpiiristä, mutta yhden verraten komian männyn olen jättänyt vielä rauhaan. Tuo mänty on vähintään 5m korkeampi kuin mikään muu lähelläkään tonttiani. Paikka ei kuulu asemakaavan piiriin, mutta männyn vierestä, noin puolentoista metrin päästä kulkee yksityinen 1,5 auton levyinen kylätie, joten melko näkyvä paikka tuo kyllä on.</p><p></p><p>Nyt kysyisinkin, että tuleeko kenellekkään mieleen syytä, joka estäisi ropellin asentamisen puunlatvaan? Puussa on tuplalatva, joka alkaa noin 3m ennen latvan huippua, joten tuosta ajattelin puun katkaista ja kiinnittää ropellin parilla vanteella runkoon, joka on ehkä 30cm halkaisijaltaan tuolta kohtaa. Käsittääkseni tuollainen 1m korkea ja 60cm halkaisijalla oleva VAWT on hiljainen, eikä aiheuta hirmuista tuulipurjetta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Varjo, post: 43246, member: 10949"] Vertikaali aurinkovoimalaa rakentelen, mutta kun oli ostohousut jalassa, niin ostin piruuttaan myös tollasen 2kW tehoisen vertikaalipropellipaketin. Sittemmin olen noista lukenut maailman foorumeilta ja kovin turhalta ostokseltahan tuo vaikuttaa näin sisämaahan asennuttuna. Kaveri osti parikin tuollaista järvenrantaansa, joten synergiaetuna hinta jäi 1,5ke tietäville rahteineen, alveineen. Nyt kun olen tajunnut ostokseni melko pienen tuotto-olettaman, niin tietenkin optimointi nousee mieleen. Taloni on kahden kohtalaisen kokoisen peltoaukean välisellä kumpareella ja kaikista rakennuksista nimenomaan taloni katto on joku 3-4m muita korkeammalla. Kahdella sivulla on melko nuorta metsää, mutta kuitenkin taloni kattoa ehkä 3-5m korkeampia. Aika hyvin olen isot puut perannut pois asuinpiiristä, mutta yhden verraten komian männyn olen jättänyt vielä rauhaan. Tuo mänty on vähintään 5m korkeampi kuin mikään muu lähelläkään tonttiani. Paikka ei kuulu asemakaavan piiriin, mutta männyn vierestä, noin puolentoista metrin päästä kulkee yksityinen 1,5 auton levyinen kylätie, joten melko näkyvä paikka tuo kyllä on. Nyt kysyisinkin, että tuleeko kenellekkään mieleen syytä, joka estäisi ropellin asentamisen puunlatvaan? Puussa on tuplalatva, joka alkaa noin 3m ennen latvan huippua, joten tuosta ajattelin puun katkaista ja kiinnittää ropellin parilla vanteella runkoon, joka on ehkä 30cm halkaisijaltaan tuolta kohtaa. Käsittääkseni tuollainen 1m korkea ja 60cm halkaisijalla oleva VAWT on hiljainen, eikä aiheuta hirmuista tuulipurjetta? [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
VAWT puunlatvaan asennettuna.
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...