Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
Vanhaan UPSiin akkujen vaihto ja lisäys?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Anttivaan" data-source="post: 47180" data-attributes="member: 12705"><p>Hei. Olen välillä lukenut täältä hyviä akku harrastuksia mutta en löytänyt kokemusta UPSin akuista. Itse sain sopivasti vanhan upsin Eaton 9155 8kva ja valjastin sen käyttöön autotalliin ja totesin että akut taitaa olla jo aika huonossa kunnossa. Ups ottaa verkosta kolmesta vaiheesta ja antaa ulos yhdelle vaiheelle enintään 7,2kw tehon. Tällä hetkellä upsista otetaan ulos ainoastaan sähköauton yksivaiheinen lataus ja ajatuksena on että upsin akut täyttyy päivällä aurinkovoimalan tuoton aikaan ja illalla tyhjentäsin sen auton akkuun. Kaikki ohjaukseen liittyvä on kunnossa mutta nyt tarviisin sitä akkukapasiteettiä lisää reilusti. Upsissa on omat akustot 32kpl 12v 9ah ja näitä on kaksi rinnan. Upsiin voi liittää lisää akustoja. Akuston nimellisjännite on siis 384v.</p><p>Nyt se itse kysymys muille että onkohan mitään keinoa vaihtaa tilalle Lithium akustoa kun upsin lataustapa on lyijyakuille? Saatavilla olisi esim joitain vanhoja sähköauton akkuja helposti. Ja jos ei ole niin kun vähän itse epäilen niin mistä lyijyakuista tulee kustannustehokkain ratkaisu?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anttivaan, post: 47180, member: 12705"] Hei. Olen välillä lukenut täältä hyviä akku harrastuksia mutta en löytänyt kokemusta UPSin akuista. Itse sain sopivasti vanhan upsin Eaton 9155 8kva ja valjastin sen käyttöön autotalliin ja totesin että akut taitaa olla jo aika huonossa kunnossa. Ups ottaa verkosta kolmesta vaiheesta ja antaa ulos yhdelle vaiheelle enintään 7,2kw tehon. Tällä hetkellä upsista otetaan ulos ainoastaan sähköauton yksivaiheinen lataus ja ajatuksena on että upsin akut täyttyy päivällä aurinkovoimalan tuoton aikaan ja illalla tyhjentäsin sen auton akkuun. Kaikki ohjaukseen liittyvä on kunnossa mutta nyt tarviisin sitä akkukapasiteettiä lisää reilusti. Upsissa on omat akustot 32kpl 12v 9ah ja näitä on kaksi rinnan. Upsiin voi liittää lisää akustoja. Akuston nimellisjännite on siis 384v. Nyt se itse kysymys muille että onkohan mitään keinoa vaihtaa tilalle Lithium akustoa kun upsin lataustapa on lyijyakuille? Saatavilla olisi esim joitain vanhoja sähköauton akkuja helposti. Ja jos ei ole niin kun vähän itse epäilen niin mistä lyijyakuista tulee kustannustehokkain ratkaisu? [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
Vanhaan UPSiin akkujen vaihto ja lisäys?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös