Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
Vähän laajempi UPS omakotitaloon
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Mekaniker" data-source="post: 43267" data-attributes="member: 104"><p>Jatkan tässä, aloitusviestissä kuva miten tehty</p><p></p><p>Kun kaikki alkaa olla ihan toimintakunnossa olen pikkuhiljaa testannut mitä invertteri pystyy tekemään ja:</p><p>- Keittiössä ruokaa tekeminen onnistuu keittolevyllä tai mikrolla</p><p>- Vaimo saa kahvit keitettyä ja minä kuumaa teetä</p><p>- Jääkaapit ja pakastimet hoitavat tehtävänsä invertterin kautta</p><p>- Pesukone toimii moiteetta aurinkoisena päivänä paneeleista</p><p>- Tietoliikenne ei ole pätkinyt kertaakaan vaikka invertteri vaihtaa lennossa akuista/paneeleista Fortum-sähköön</p><p>Mikä suhde on paneelisähkön ja ostosähkön välillä en tiedä vielä, tulossa.</p><p><em>Lisäys 17/3-23:</em></p><p>Mittarit asennettu ja invertteri a-paneeli/UPS tilassa suhde on lähes +-0.</p><p>Siirsin eilen invertteri-asetukset tuottamaan sähköä akuista ellei a-paneelit tuota mitään, verkosta lataus ainoastaan jos akut alle 22V(pitää muuttaa 23.5V)</p><p><em>Lisäys 27/3 -23:</em></p><p>Akuston lataus verkosta muutettu 23.5V:iin ja invertteri suorittaa todella pitkän latausjakson</p><p>Tärkein on kumminkin että kulutettu ostosähkö on huomattavasti vähemmän kun kulutettu sähkö, ero noin 23kWh/10vrk</p><p>Ja olen myös saanut testattua bensalaturin uuden latausmuunnoksen toimivuutta lähes tyhjää akkupankkia vastaan</p><p></p><p>Ja akkulaturin kautta saa todella pitkän toiminta-ajan sähköttömässä tilanteessa</p><p></p><p>Tällä pärjää ainakin viikon jos löytyy bensaa ja aurinkoa sekä polttopuita lämmitykseen</p><p>TMA on ihan turha miettiä edes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mekaniker, post: 43267, member: 104"] Jatkan tässä, aloitusviestissä kuva miten tehty Kun kaikki alkaa olla ihan toimintakunnossa olen pikkuhiljaa testannut mitä invertteri pystyy tekemään ja: - Keittiössä ruokaa tekeminen onnistuu keittolevyllä tai mikrolla - Vaimo saa kahvit keitettyä ja minä kuumaa teetä - Jääkaapit ja pakastimet hoitavat tehtävänsä invertterin kautta - Pesukone toimii moiteetta aurinkoisena päivänä paneeleista - Tietoliikenne ei ole pätkinyt kertaakaan vaikka invertteri vaihtaa lennossa akuista/paneeleista Fortum-sähköön Mikä suhde on paneelisähkön ja ostosähkön välillä en tiedä vielä, tulossa. [I]Lisäys 17/3-23:[/I] Mittarit asennettu ja invertteri a-paneeli/UPS tilassa suhde on lähes +-0. Siirsin eilen invertteri-asetukset tuottamaan sähköä akuista ellei a-paneelit tuota mitään, verkosta lataus ainoastaan jos akut alle 22V(pitää muuttaa 23.5V) [I]Lisäys 27/3 -23:[/I] Akuston lataus verkosta muutettu 23.5V:iin ja invertteri suorittaa todella pitkän latausjakson Tärkein on kumminkin että kulutettu ostosähkö on huomattavasti vähemmän kun kulutettu sähkö, ero noin 23kWh/10vrk Ja olen myös saanut testattua bensalaturin uuden latausmuunnoksen toimivuutta lähes tyhjää akkupankkia vastaan Ja akkulaturin kautta saa todella pitkän toiminta-ajan sähköttömässä tilanteessa Tällä pärjää ainakin viikon jos löytyy bensaa ja aurinkoa sekä polttopuita lämmitykseen TMA on ihan turha miettiä edes [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
Vähän laajempi UPS omakotitaloon
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...