Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Uudiskohde-hybridi
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="don" data-source="post: 36376" data-attributes="member: 51"><p>Moro</p><p></p><p>Mulla on vanhat itsetehdyt tehokkaat tasokeräimet yhteensä n. 4 m² ja 300 l:n varaaja nykyään kahden hengen taloudessa hyvin riittää käyttövesi jos paistaa edes joka kolmas päivä vähän paremmin.Luulisin että monikertaisesti tarvittaisiin aurinkopaneeleita jotta vastaisi samaa.Aurinkokeräin systeemi on hankalampi asentaa lämmönsiirtoneste putkineen kuin että jos siirrettäisiin vain sähköä.Suosittelen aurinkokeräimiä,luulen että tarvitsee ylimpään kohaan ilmanpoiston,minulla on pelkkä hana josta putki alla olevaan pannuhuoneeseen ja mehukattipulloon,aina keväisin kun aurinko alkaa paistella on päästettävä ihan pieni "tujaus" hanasta,talven aikan muodostuu ilmaa ylämutkaan inansa.</p><p></p><p>PS:</p><p>Riittäisikö kaksi keräintä,voi olla siinä kinthalla kun varaaja on niinkin iso.</p><p>Mitäs jos ajatteleekin TMA:n sijaan korkoa sijoitetulle pääomalle kun tässä tapauksessa se käyttövoima on ilmaista niin korko on isompi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="don, post: 36376, member: 51"] Moro Mulla on vanhat itsetehdyt tehokkaat tasokeräimet yhteensä n. 4 m² ja 300 l:n varaaja nykyään kahden hengen taloudessa hyvin riittää käyttövesi jos paistaa edes joka kolmas päivä vähän paremmin.Luulisin että monikertaisesti tarvittaisiin aurinkopaneeleita jotta vastaisi samaa.Aurinkokeräin systeemi on hankalampi asentaa lämmönsiirtoneste putkineen kuin että jos siirrettäisiin vain sähköä.Suosittelen aurinkokeräimiä,luulen että tarvitsee ylimpään kohaan ilmanpoiston,minulla on pelkkä hana josta putki alla olevaan pannuhuoneeseen ja mehukattipulloon,aina keväisin kun aurinko alkaa paistella on päästettävä ihan pieni "tujaus" hanasta,talven aikan muodostuu ilmaa ylämutkaan inansa. PS: Riittäisikö kaksi keräintä,voi olla siinä kinthalla kun varaaja on niinkin iso. Mitäs jos ajatteleekin TMA:n sijaan korkoa sijoitetulle pääomalle kun tässä tapauksessa se käyttövoima on ilmaista niin korko on isompi. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Uudiskohde-hybridi
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...