Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Tuulivoimala sisämaahan
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="eros" data-source="post: 4194" data-attributes="member: 260"><p>Sillä voi saada 1:4 noston kyllä, mutta kuluva osa, sekä pakkasellä öljyt jähmeänä syö melkoisesti tehoa. Esim 2m/s tuulella akselilla on vain 400w tehoa. Päälaakereihin uppoaa jotakin, ylennysvaihteen jälkeen genelle ei jää käytännössä mitään. </p><p>Lisäksi öljystä, ketjusta ja genen laakereista tulee vuosittainen huoltokohde, joka syö kannattavuudesta ison osan (sen tehonhukan lisäksi)</p><p>-> ei kelpaa minulle, tuskin muillekaan, kun mietitte hetken tätä yhtälöä.</p><p></p><p></p><p></p><p>En minä halua leikkiä, maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat leikkineet pikkuvehkeillä. Heillä ovat omat ratkaisunsa, mutta toistaiseksi eteen ei ole tullut mitään senkaltaista joka toimisi hyvin 2-5m/s alueella ja tekisi sen 20Mwh/a tuotannon ja maksaisi tarpeeksi vähän rakentaa, sekä ylläpitää.</p><p></p><p>Asia ei ratkea rakentelemalla leluja, joita on tehty jo tuhansia ennen. Niistä voi oppia jotakin, mutta ei suoraan sitä mitä tämän ongelman ratkaisuun tarvitaan.</p><p></p><p></p><p></p><p>Yritetään, mutta minulla ei ole 2vko aikaa lukea, nyt on flunssa ja ei jaksa tehdä mitään tsiljoonasta hommasta, jotka olisi työlistalla. Siksi kyselen viisaammilta jotka jo ovat ne lukeneet. -> kuinka tehdä 5kw 60rpm gene, kuinka suunitella 2-lapanen potkuri D=16m, 2-5m/s alueella hiljanen ja tehokas. Kuinka tehdä torni kustanustehokkaasti ja pystyttää se jne.</p><p>Projekti on liian iso yhdelle, jolla ei ole siihen aikaa muutenkaan, idean voi sliti jakaa, jospa se poikisi jotakin GPL tyylistä, eli joku tekee aina vähän, lopulta palikat ovat yhteisessä kasassa kaikkien hyödynnettäväksi.</p><p></p><p>T:Eerin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eros, post: 4194, member: 260"] Sillä voi saada 1:4 noston kyllä, mutta kuluva osa, sekä pakkasellä öljyt jähmeänä syö melkoisesti tehoa. Esim 2m/s tuulella akselilla on vain 400w tehoa. Päälaakereihin uppoaa jotakin, ylennysvaihteen jälkeen genelle ei jää käytännössä mitään. Lisäksi öljystä, ketjusta ja genen laakereista tulee vuosittainen huoltokohde, joka syö kannattavuudesta ison osan (sen tehonhukan lisäksi) -> ei kelpaa minulle, tuskin muillekaan, kun mietitte hetken tätä yhtälöä. En minä halua leikkiä, maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat leikkineet pikkuvehkeillä. Heillä ovat omat ratkaisunsa, mutta toistaiseksi eteen ei ole tullut mitään senkaltaista joka toimisi hyvin 2-5m/s alueella ja tekisi sen 20Mwh/a tuotannon ja maksaisi tarpeeksi vähän rakentaa, sekä ylläpitää. Asia ei ratkea rakentelemalla leluja, joita on tehty jo tuhansia ennen. Niistä voi oppia jotakin, mutta ei suoraan sitä mitä tämän ongelman ratkaisuun tarvitaan. Yritetään, mutta minulla ei ole 2vko aikaa lukea, nyt on flunssa ja ei jaksa tehdä mitään tsiljoonasta hommasta, jotka olisi työlistalla. Siksi kyselen viisaammilta jotka jo ovat ne lukeneet. -> kuinka tehdä 5kw 60rpm gene, kuinka suunitella 2-lapanen potkuri D=16m, 2-5m/s alueella hiljanen ja tehokas. Kuinka tehdä torni kustanustehokkaasti ja pystyttää se jne. Projekti on liian iso yhdelle, jolla ei ole siihen aikaa muutenkaan, idean voi sliti jakaa, jospa se poikisi jotakin GPL tyylistä, eli joku tekee aina vähän, lopulta palikat ovat yhteisessä kasassa kaikkien hyödynnettäväksi. T:Eerin [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Tuulivoimala sisämaahan
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...