Tuulimylly invertteri

nikfly

New member
Moro,
pitäisi varmaankin hankkia myllyyn uusi invertteri. (mun sungrow on ihan surkee ostin käytettynä tuulivoimala.com:sta ja ei kyllä toimi niinkuin pitäisi)
Onko kellään jotain kokemuksia esim ABB tai jokun muun valmistajan vehkeistä.
Keskustelin messuilla ABB myyjän kanssa ja hän sanoi että ne on ihan paskoja, suositteli itse rakentamaan systeemin verkkoonjarruttavan taajarin + normi taajarin kanssa, kuulema softa löytyisi häneltä.
Ongelma kuulema on dc tasurissa ja että se aiheuttaa häiriöitä myllyn suuntaan ja syö tehoja. Parempi olisi Active Front End elikä tasuri on aktiivinen tehty tyristoreilla
jollainen löytyisi normitaajarin lähdössä/tulossa...

No tiedä häntä, hinnathan pyörii nykyään 3 kW ~1300€ elikä ei ole niin paha kun ennen vanhaan.
Kyselin hintaa saksalaiselle mallille smartwind 5 kw ja se oli jotain > 5k€ olisi hyväpeli jossa on kaikki mutta se hinta :(

Nyt saa vapaasti suositella (tai myydä) ...

t. nikke
 

nikfly

New member
Joo ebayssäkin on UK malleja käyttämättömiä..
En nyt halua semmoista jossa ei ole kaikki mahdolliset hyväksynnät kun mun nykyisessä romussa
 

nikfly

New member
ei SMA:ta kun ne ei edes myy niitä enää, ja niiden voltit alkaa vasta 200 VDC ihan kun mun sungrow..
Eiks kellään ole invertteriä kotona että saisi palautetyta
 

nikfly

New member
Nyt ei haluta linkkejä myyntisivustoille vaan käytännön kokemusta, onko joku asentanut jonkun verkkoinvertterin näillä sivuilla?
 

STP

Member
Power One on näköjään muuttunut ABB:ksi jossain välissä. Kuitenkin asennettuna kolme Power One Aurora PVI-6000OUTD-W invertteriä kolmen 5kW/500VDC myllyn perässä. Tasasuuntain on aito kiinalainen mikä tuli myllyjen mukana. Ei noissa oli mitään isompaa ihmettelyä ollut ja luotettavimmat komponentit nämä invertterit on olleet koko systeemissä. Käynnistysjännite on näissä tosiaan se nimellisesti 200VDC, heräävät kyllä 160VDC kohdalla henkiin. Asetuksia ja jarrutus/tehokäyrää saa säädettyä läppärillä ja laitoksen pitäisi kestää sikaa ihan kohtuudella kunhan ei ylitä inputissa 600VDC tasoa, sillä sen saa kuulemma päästämään savut pihalle. Myös asetuksien säätäminen verkkoyhtiön toiveiden mukaiseksi onnistui kohtuudella.
 
Ylös