Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="jets" data-source="post: 8246" data-attributes="member: 3164"><p>Tänään rakenneltiin sitten tuota aurinkolämppäriä. Alumiininen ruttuputki on kyllä melko "mielenkiintoista" laitettavaa. Lähinnä ongelmat syntyvät jatkoksista ja mutkien tekemisestä. Jatkosten kohdilta taittuminen tapahtuu helpommin lyttyyn. Putkea sai aika useasta paikkaa olla oikomassa kun seinämät ovat niin ohutta kamaa. No, jotenkuten putket saatiin yhdistettyä, taivuteltua ja luulisi ilmankin vielä sisällä kulkevan. Jesarilla tiivistettiin jatkoskohdat.</p><p></p><p>Putket liimattiin styrox-taustalevyyn sikaflexin sillä joustoliimalla, olisiko ollut T2. Hyvä liima, mutta on alhaisessa lämpötilassa erittäin kankeaa ja meillä hajosikin yksi puristin homman aikana.</p><p></p><p>Nyt liimat ovat lämpimässä kuivamassa ja huomenna on ohjelmassa maalausta.</p><p></p><p>Valokatetta ei sitten kannata muuten leikata ainakaan kovin karkealla terällä käsipyörösahalla, homma sujuu kyllä, mutta reunasta tulee todella röpelöinen ja halkeillut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jets, post: 8246, member: 3164"] Tänään rakenneltiin sitten tuota aurinkolämppäriä. Alumiininen ruttuputki on kyllä melko "mielenkiintoista" laitettavaa. Lähinnä ongelmat syntyvät jatkoksista ja mutkien tekemisestä. Jatkosten kohdilta taittuminen tapahtuu helpommin lyttyyn. Putkea sai aika useasta paikkaa olla oikomassa kun seinämät ovat niin ohutta kamaa. No, jotenkuten putket saatiin yhdistettyä, taivuteltua ja luulisi ilmankin vielä sisällä kulkevan. Jesarilla tiivistettiin jatkoskohdat. Putket liimattiin styrox-taustalevyyn sikaflexin sillä joustoliimalla, olisiko ollut T2. Hyvä liima, mutta on alhaisessa lämpötilassa erittäin kankeaa ja meillä hajosikin yksi puristin homman aikana. Nyt liimat ovat lämpimässä kuivamassa ja huomenna on ohjelmassa maalausta. Valokatetta ei sitten kannata muuten leikata ainakaan kovin karkealla terällä käsipyörösahalla, homma sujuu kyllä, mutta reunasta tulee todella röpelöinen ja halkeillut. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös