Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Pähkäilijä" data-source="post: 8223" data-attributes="member: 4596"><p>tuohan saa aikaa nosteen itsessäänkin jos laittaa toisen reijän ala ja toisen yläkulmaan.</p><p></p><p>Vähän OT - mutta pannuhuoneessa korvausilma tulee alareunasta seinän läpi alumiinisellä kurttuputkella katonrajaan ja siellä jatkuu vielä puolisen putki metriä kattoa pitkin eli putkin on </p><p> _</p><p> I</p><p>_I</p><p></p><p>mallinen. Näillä keleillä putkessa lämpenee ilma noin 13c (ulkona -8c putken sisällä 30 cm päästä anturi näyttää +5c) ja pannarin katossa on +25c. Kovemmilla pakkasilla lämpenemään oli noin 20c. Korvausilman tarve on noin 42 m3 tunnissa (jos puuta palaa 6 kg, 7 m3 kilolle). Putki saa aikaa oman nosteen ja samalla kierrättää katonrajasta esilämmitettyä ilmaa kattilalle polttoa varten ja hoitaa myös toisinpäin ettei lämmin ilma karkaa pannarista pihalle.</p><p></p><p>Yllätyin alumiiniputken tehosta "auringottomassakin" paikassa ilmanlämmittimenä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pähkäilijä, post: 8223, member: 4596"] tuohan saa aikaa nosteen itsessäänkin jos laittaa toisen reijän ala ja toisen yläkulmaan. Vähän OT - mutta pannuhuoneessa korvausilma tulee alareunasta seinän läpi alumiinisellä kurttuputkella katonrajaan ja siellä jatkuu vielä puolisen putki metriä kattoa pitkin eli putkin on _ I _I mallinen. Näillä keleillä putkessa lämpenee ilma noin 13c (ulkona -8c putken sisällä 30 cm päästä anturi näyttää +5c) ja pannarin katossa on +25c. Kovemmilla pakkasilla lämpenemään oli noin 20c. Korvausilman tarve on noin 42 m3 tunnissa (jos puuta palaa 6 kg, 7 m3 kilolle). Putki saa aikaa oman nosteen ja samalla kierrättää katonrajasta esilämmitettyä ilmaa kattilalle polttoa varten ja hoitaa myös toisinpäin ettei lämmin ilma karkaa pannarista pihalle. Yllätyin alumiiniputken tehosta "auringottomassakin" paikassa ilmanlämmittimenä. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös