Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="jets" data-source="post: 8160" data-attributes="member: 3164"><p>Näistä (kuva liitteenä) osista pitäisi aurinkoilmalämmittimen sitten syntyä.. kuvasta uupuu tosin tietysti laudat, joista laatikon laidat tehdään ja tietysti puhallin <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite1" alt=":)" title="Smile :)" loading="lazy" data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Koska halusin päästä halvalla, hankin eteen pleksin/lasin tilalle läpinäkyvää muovikatetta. Uskoisin että se toimii ihan yhtä lailla kuin suorakin lasi tai läpinäkyvä muovilevy.</p><p></p><p>Eli kuvassa:</p><p>-80mm alumiiniputkihaitaria 12.5 metrin verran (39e)</p><p>-4kpl mustaa spraymaalia (matta) (10e)</p><p>-Taustalevyksi filmivaneria (ylijäänyttä) (0e)</p><p>-Pohjalle eristeeksi styroksia 3 levyä (vain yksi tai kaksi menee) (12e yhteensä kaikki)</p><p>-Tuulettimen virtalähteeksi aurinkopaneeli 1.5W (20e)</p><p></p><p>Yht: 81e</p><p></p><p>Ja lisäksi sitten vanhoista romuista 12v tuuletin (0e). Termostaattia en laita vielä.</p><p></p><p>Olisiko kommentteja? Laidat teen tavallisesta laudasta ja ala- ja yläreuna tiivistetään tuon muovikatteen aaltoilujen kohdilta tietenkin. Tiivistyksen teen varmaan vaahtomuovilla tai ehkäpä jopa pu-vaahdolla.</p><p></p><p>[ATTACH=full]1359[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jets, post: 8160, member: 3164"] Näistä (kuva liitteenä) osista pitäisi aurinkoilmalämmittimen sitten syntyä.. kuvasta uupuu tosin tietysti laudat, joista laatikon laidat tehdään ja tietysti puhallin :) Koska halusin päästä halvalla, hankin eteen pleksin/lasin tilalle läpinäkyvää muovikatetta. Uskoisin että se toimii ihan yhtä lailla kuin suorakin lasi tai läpinäkyvä muovilevy. Eli kuvassa: -80mm alumiiniputkihaitaria 12.5 metrin verran (39e) -4kpl mustaa spraymaalia (matta) (10e) -Taustalevyksi filmivaneria (ylijäänyttä) (0e) -Pohjalle eristeeksi styroksia 3 levyä (vain yksi tai kaksi menee) (12e yhteensä kaikki) -Tuulettimen virtalähteeksi aurinkopaneeli 1.5W (20e) Yht: 81e Ja lisäksi sitten vanhoista romuista 12v tuuletin (0e). Termostaattia en laita vielä. Olisiko kommentteja? Laidat teen tavallisesta laudasta ja ala- ja yläreuna tiivistetään tuon muovikatteen aaltoilujen kohdilta tietenkin. Tiivistyksen teen varmaan vaahtomuovilla tai ehkäpä jopa pu-vaahdolla. [ATTACH=full]1359[/ATTACH] [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös