Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="jaskiainen" data-source="post: 7420" data-attributes="member: 1128"><p>Juu tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.</p><p>Oli oma moka. Saatuani lämppärin valmiiksi ja testattuani sitä, jätin sen nojaamaan puupinoa vasten...</p><p>Kaatuihan se naamalleen. Eli etumuovi rikki. Uusi on jo plakkarissa, mutta vaihtaminen jää kesämmälle</p><p>kun pitää samalla vaihtaa vähän kostuneita eristeitä.</p><p></p><p>Selailin vähän lisää noita termostaatteja ja vastaan tuli myös tuollainen:</p><p>http://www.ebay.co.uk/itm/New-Automatic-Digital-Temperature-Controller-Thermostat-12V-Control-Switch-EA-/221147036126?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item337d63f9de&_uhb=1</p><p></p><p>Sen voi siis asettaa joko lämmittämään tai viilentämään halutussa lämpötilassa.</p><p>Tuo virrankulutus vaan on "vähän" korkeanpuoleinen. Eli n. 0,25A MAX.</p><p>Eihän se nyt tietysti ihan kauheasti ole, mutta jos esimerkiksi ensi talvi on samanlainen kuin nyt, niin kyllä</p><p>se nopeasti akustoa tyhjentää... eli maksimi kulutuksella 6Ah vuorokaudessa.</p><p>Toinen nopeasti löytyvä miinuspuoli on tuo toimintalämpötila-alue: 0-50°C.</p><p>Mökissä kun ei muuta ylläpitolämmitystä ole, niin liekö kiinan pojan laite kestää pikku pakkasta?</p><p>Kovin kallis tuo ei kyllä ole. Eli kokeeksi voisi tuollaisen vaikka hankkiakin. Hmmm...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jaskiainen, post: 7420, member: 1128"] Juu tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Oli oma moka. Saatuani lämppärin valmiiksi ja testattuani sitä, jätin sen nojaamaan puupinoa vasten... Kaatuihan se naamalleen. Eli etumuovi rikki. Uusi on jo plakkarissa, mutta vaihtaminen jää kesämmälle kun pitää samalla vaihtaa vähän kostuneita eristeitä. Selailin vähän lisää noita termostaatteja ja vastaan tuli myös tuollainen: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Automatic-Digital-Temperature-Controller-Thermostat-12V-Control-Switch-EA-/221147036126?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item337d63f9de&_uhb=1 Sen voi siis asettaa joko lämmittämään tai viilentämään halutussa lämpötilassa. Tuo virrankulutus vaan on "vähän" korkeanpuoleinen. Eli n. 0,25A MAX. Eihän se nyt tietysti ihan kauheasti ole, mutta jos esimerkiksi ensi talvi on samanlainen kuin nyt, niin kyllä se nopeasti akustoa tyhjentää... eli maksimi kulutuksella 6Ah vuorokaudessa. Toinen nopeasti löytyvä miinuspuoli on tuo toimintalämpötila-alue: 0-50°C. Mökissä kun ei muuta ylläpitolämmitystä ole, niin liekö kiinan pojan laite kestää pikku pakkasta? Kovin kallis tuo ei kyllä ole. Eli kokeeksi voisi tuollaisen vaikka hankkiakin. Hmmm... [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös