Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="tuhertaja" data-source="post: 13751" data-attributes="member: 4896"><p>Noniin, oma projekti on laitettu alulle: alumiiniverkko tilattu, pari parvekelasia, Sauna-Satua ja lankkua ylimääräisenä. Tarkoitus on tehdä kolminkertaisen alumiiniverkon mallin kaksi keräintä remonttiin ensi keväänä menevän talon ylläpitolämmityksen kuluja pienentääkseni ja samalla kämppää kuivatakseni.</p><p></p><p>Sähköpuoli vielä askarruttaa. Suunnittelin tuossa laittavani 10°C:ssä sulkeutuvan ja 20°C:ssä avautuvan termostaatin keräimen sisälle ulospuhalluskanavan kohdalle. Näin saisi pienetkin lämmönnousut talteen, ja toisaalta välttäisi kylmähurinan. Onko järkeä? Tuleeko tuolta reiästä sitten auringottomina tammikuun -38°C öinä suuria määriä kylmää ilmaa ihan omia aikojaan?</p><p></p><p>Sitten se suurin: Voisiko joku tehdä noista sähkökytkennöistä ns. tyhmän miehen ohjeet? Siis kaikki liitännät, liitintyypit, paneeli- ja tuuletinjännitteet ym. asennusohjeineen. Puupuolen miehenä ei nämä sähköhommat ole oikein vahvuuksien ykköspaikoilla. <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite1" alt=":)" title="Smile :)" loading="lazy" data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tuhertaja, post: 13751, member: 4896"] Noniin, oma projekti on laitettu alulle: alumiiniverkko tilattu, pari parvekelasia, Sauna-Satua ja lankkua ylimääräisenä. Tarkoitus on tehdä kolminkertaisen alumiiniverkon mallin kaksi keräintä remonttiin ensi keväänä menevän talon ylläpitolämmityksen kuluja pienentääkseni ja samalla kämppää kuivatakseni. Sähköpuoli vielä askarruttaa. Suunnittelin tuossa laittavani 10°C:ssä sulkeutuvan ja 20°C:ssä avautuvan termostaatin keräimen sisälle ulospuhalluskanavan kohdalle. Näin saisi pienetkin lämmönnousut talteen, ja toisaalta välttäisi kylmähurinan. Onko järkeä? Tuleeko tuolta reiästä sitten auringottomina tammikuun -38°C öinä suuria määriä kylmää ilmaa ihan omia aikojaan? Sitten se suurin: Voisiko joku tehdä noista sähkökytkennöistä ns. tyhmän miehen ohjeet? Siis kaikki liitännät, liitintyypit, paneeli- ja tuuletinjännitteet ym. asennusohjeineen. Puupuolen miehenä ei nämä sähköhommat ole oikein vahvuuksien ykköspaikoilla. :) [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös