Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Kehveli" data-source="post: 13745" data-attributes="member: 4894"><p>Olet Puuha aivan oikeassa, kiitos huomiosta. Jää allekirjoittaneen oppirahat ainakin tältä osaa maksamatta. Täytyy puhallinkaupoilla käydessä huomioida siis myös puhaltimen tyyppi, onko imevä vai puhaltava, ja miten kiinnitys onnistuu taustaan tai vaikkapa siirtoputkeen. </p><p></p><p>Tuossa varastossa käydessä silmiin osui pari vanhaa sähköuunin peltia. Valmiiksi musta väri ja varmasti lämpöä kestävä pinnoite. Mitäpä mieltä raati on? Rakentaa sille matalan kotelon, pellin alapinta aurinkoa kohden, plexi tai valokate päälle. Ilmanotto pellin sivuihin poratuista rei´istä. Backpass -toteutus. Keskellä puhallin, joka siirtää ilman putkea pitkin eteenpäin. Olisihan tuo pieni, mutta kokoluokka aika samaa mitä pienimmissä kaupallisissa versioissa. Jos tässä sopiva pala plexiä ja passeli puhallin löytyy, niin voisi kokeeksi rakentaakin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kehveli, post: 13745, member: 4894"] Olet Puuha aivan oikeassa, kiitos huomiosta. Jää allekirjoittaneen oppirahat ainakin tältä osaa maksamatta. Täytyy puhallinkaupoilla käydessä huomioida siis myös puhaltimen tyyppi, onko imevä vai puhaltava, ja miten kiinnitys onnistuu taustaan tai vaikkapa siirtoputkeen. Tuossa varastossa käydessä silmiin osui pari vanhaa sähköuunin peltia. Valmiiksi musta väri ja varmasti lämpöä kestävä pinnoite. Mitäpä mieltä raati on? Rakentaa sille matalan kotelon, pellin alapinta aurinkoa kohden, plexi tai valokate päälle. Ilmanotto pellin sivuihin poratuista rei´istä. Backpass -toteutus. Keskellä puhallin, joka siirtää ilman putkea pitkin eteenpäin. Olisihan tuo pieni, mutta kokoluokka aika samaa mitä pienimmissä kaupallisissa versioissa. Jos tässä sopiva pala plexiä ja passeli puhallin löytyy, niin voisi kokeeksi rakentaakin. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös