Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Kehveli" data-source="post: 13728" data-attributes="member: 4894"><p>Täytyy tässä käydä puhallinkaupoilla ja myyjälle näyttää sen aurinkokennon tietoja, jonka ajattelin ostaa. Sillä tavalla ehkä sopivin löytyy. Tuli vielä mieleen, että täytyy huomioida myös lämpötilankesto siinä puhaltimessa (vaikkakin nämä normaalistikin saavat lämpöä tietokoneen prosessorin sisällä).</p><p></p><p>Tässä sitten tekeleeni. Kuten kuvasta näkyy, mahdollisimman paljon käytin jo löytyviä "ilmaisia" komponentteja, ja lopputulos sen mukainen. Jos ei toimi, lahjoitan sen Kiasmaan. Koko on aika pieni, mutta ei tuota kaljaa voi töiden vuoksi joka päivä juoda. Jatkossa sitten isompi keräin kurttuputkesta.</p><p>-Runko puu/vaneri, mitä löytyi nurkista. Maalataan valkoiseksi.</p><p>-Lasin kehykset keittiöremontin jäljiltä jääneitä messinkisiä kulmalistoja.</p><p>-Lasi 3mm akryyliä. Kiinnitys ruuvein ja tiivistys (tulee olemaan) valkoisella tiivistysnauhalla. Saa helposti vaihdettua osia tai maalattua pintoja, kun akryylilasin saa pois helposti.</p><p>-Ylälaatikkoon tulee vielä puhallin ja sen läpiviennit. Puhallinta kohden teen vielä levyistä ylöspäin kapenevan suppilon maksimaalisen lämmönsaannin varmistamiseksi. Ylälaatikko maalattu sisältä mustaksi.</p><p>-Tölkkien väliin jäin kuvan mukainen hajurako. Lähinnä maalin loppumisen vuoksi en tölkkien taustalla olevaa foliota maalannut, mutta se voi olla hyväkin juttu. (onko?) Lämpösäteilyä heijastunee foliopinnasta tölkkien varjopuolellekin. Tölkit maalattu kauttaaltaan. Voin maalata myöhemmin tuon folion, jos huonoja tuloksia tulee.</p><p>-Ilman sisäänotto ja suodatinkangas alhaalla. Jälkiviisaasti siihenkin olisi voinut rakentaa jonkun "empty box" -tyylisen mustapintaisen pienen keräimen. </p><p></p><p>Saa nauraa. 8)</p><p></p><p>[ATTACH=full]2293[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kehveli, post: 13728, member: 4894"] Täytyy tässä käydä puhallinkaupoilla ja myyjälle näyttää sen aurinkokennon tietoja, jonka ajattelin ostaa. Sillä tavalla ehkä sopivin löytyy. Tuli vielä mieleen, että täytyy huomioida myös lämpötilankesto siinä puhaltimessa (vaikkakin nämä normaalistikin saavat lämpöä tietokoneen prosessorin sisällä). Tässä sitten tekeleeni. Kuten kuvasta näkyy, mahdollisimman paljon käytin jo löytyviä "ilmaisia" komponentteja, ja lopputulos sen mukainen. Jos ei toimi, lahjoitan sen Kiasmaan. Koko on aika pieni, mutta ei tuota kaljaa voi töiden vuoksi joka päivä juoda. Jatkossa sitten isompi keräin kurttuputkesta. -Runko puu/vaneri, mitä löytyi nurkista. Maalataan valkoiseksi. -Lasin kehykset keittiöremontin jäljiltä jääneitä messinkisiä kulmalistoja. -Lasi 3mm akryyliä. Kiinnitys ruuvein ja tiivistys (tulee olemaan) valkoisella tiivistysnauhalla. Saa helposti vaihdettua osia tai maalattua pintoja, kun akryylilasin saa pois helposti. -Ylälaatikkoon tulee vielä puhallin ja sen läpiviennit. Puhallinta kohden teen vielä levyistä ylöspäin kapenevan suppilon maksimaalisen lämmönsaannin varmistamiseksi. Ylälaatikko maalattu sisältä mustaksi. -Tölkkien väliin jäin kuvan mukainen hajurako. Lähinnä maalin loppumisen vuoksi en tölkkien taustalla olevaa foliota maalannut, mutta se voi olla hyväkin juttu. (onko?) Lämpösäteilyä heijastunee foliopinnasta tölkkien varjopuolellekin. Tölkit maalattu kauttaaltaan. Voin maalata myöhemmin tuon folion, jos huonoja tuloksia tulee. -Ilman sisäänotto ja suodatinkangas alhaalla. Jälkiviisaasti siihenkin olisi voinut rakentaa jonkun "empty box" -tyylisen mustapintaisen pienen keräimen. Saa nauraa. 8) [ATTACH=full]2293[/ATTACH] [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös