Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Kehveli" data-source="post: 13720" data-attributes="member: 4894"><p>Ok, lähdetään tuolla 6w kennolla liikkeelle. Ainahan sitä voi siirtää varjoisampaan, jos liian herkästi lähtee pyörimään. Oma sijoituspaikka tulee olemaan eteläseinä, eikä mitään estettä puiden ym puolesta. Yrittänyt tuota rakennetta suunnitella mahdollisimman paljon siten, että lämpimän ilman noste myös kuljettaa ilmaa sisälle. Tulee siihen kyllä 20-30 cm pitkä vaakasuora putki, jonka vuoksi varmasti puhallin tarpeen.</p><p></p><p>Noista puhaltimista sen verran, että onko mitä eroa/merkitystä noilla 12v/24V jännitteillä? Kärähtääkö 12v puhallin jos siihen liittää tuon 6w kennon (esite lupaa jännitteeksi 13,5-17V)?</p><p></p><p>http://www.biltema.fi/fi/Veneily/LVI/Ilmanvaihto/Aurinkokennotuuletin-255014/ Tällaistakin pohdin, mutta jo tuon iso halkaisija estää käytön ainakin tässä projektissa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kehveli, post: 13720, member: 4894"] Ok, lähdetään tuolla 6w kennolla liikkeelle. Ainahan sitä voi siirtää varjoisampaan, jos liian herkästi lähtee pyörimään. Oma sijoituspaikka tulee olemaan eteläseinä, eikä mitään estettä puiden ym puolesta. Yrittänyt tuota rakennetta suunnitella mahdollisimman paljon siten, että lämpimän ilman noste myös kuljettaa ilmaa sisälle. Tulee siihen kyllä 20-30 cm pitkä vaakasuora putki, jonka vuoksi varmasti puhallin tarpeen. Noista puhaltimista sen verran, että onko mitä eroa/merkitystä noilla 12v/24V jännitteillä? Kärähtääkö 12v puhallin jos siihen liittää tuon 6w kennon (esite lupaa jännitteeksi 13,5-17V)? http://www.biltema.fi/fi/Veneily/LVI/Ilmanvaihto/Aurinkokennotuuletin-255014/ Tällaistakin pohdin, mutta jo tuon iso halkaisija estää käytön ainakin tässä projektissa. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkolämpö
Tee-se-itse aurinkolämmitin: tölkit vai alumiiniputkea? ..ja muutakin
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös