Saksan aurinkoenergia ostopaikkalinkkejä

Ak-85

New member
Paljon kuulee juttua, että saksasta saa aurinkosähköpaneelia 1€/w hintaan kotiovelle tuotuna jne, mutta missä on suora linkki tälläiseen putiikkiin?

Olen myös tilannut melkein täydellisen tyhjiökeräin-varaaja paketin (ei putkia ja nestettä), mutta ei näy eikä kuulu, siis suomenmaalta ja paikasta jossa ei ole asiakaspalvelua ja nekin tilaavat sen varmaan saksasta, jos sille päälle sattuvat.
Voisiko joku ystävällisesti laittaa linkin ebay -sivulle tai suoraan kauppaan, josta voisin tilata suoraan vastaavan kapistuksen ovelle toimitettuna?  Sekin auttaa, jos saisin tietää saksalaisen ebay -myyjän jolla on rahtimaksut suht siedettävät aurinkovekottimissa.

Puuha

Active member
http://myworld.ebay.de/%28easy%29bay/?_trksid=p4340.l2559

js tuotteet mitä myy http://www.ebay.de/sch/%28easy%29bay/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686

itsellä tuli rahteineen 112 euroa 100W hinnaksi mutta halvemmalla olis saanut jos olis malttanut odottaa iltaan.

Ak-85

New member
Kiitosta vain, tällaista linkkiä kaipasinkin!  Vielä jos sille aurinkolämmityssysteemille löytyy myyjä, niin hyvä.  pari tasokerääjää/putkikerääjää ja varaaja kilikkeineen max 2300€ rahteineen.

Puuha

Active member
no tuonne ebayn hakuun vain kirjoitat solar ja hakua. alle tulee sitten eri vaihtoehtoisia hakuja linkkeinä joita kautta voi sitten alkaa metsästämään mitä haluaa. paria tonnia mitä olen sivusilmällä katsonut on ollut paketit kaikkineen vermeineen ja taisi putkea sisältyä myös jonkinmoinen matka.

hakuun voisit vaikka koittaa tarjota suoraan "solaranlage" eli aurinkoenergia laitteet suomeksi. epäilisin että sillä tulee jo jotain keräimiä.

Ak-85

New member
Pari päivää tässä katellut noita aurinkovesilämmittimiä vaan ei löydy. Suurin ongelma on se kun ei tiedä postikuluja ja gyntterit ei rupea vastaamaan sposteihin ku englanniksi niitä kirjottelen. Ku olis joku paikka mistä joku on jo tilannut, niin tietäs postikulut suunnilleen koko setille?

Puuha

Active member
oletkos kysellyt myyjiltä jotka ilmoittavat olemaan valmiita lähettämään euroopan unionin sisällä? niiltä jotka ovat valmiita lähettelmään vain saksan sisällä on lähestulkoon turha kysellä ainakaan englanniksi.

jiihuima

New member
Samaan ongelmaan oon törmänny, kuin Ak-85. Ei vastaa Güntteri viesteihin ku ei taivu saksa. Tai siis korkeajännityssaksalla ei just tilailla mitään:)

Yks on laittanu rahtikuluja ja ne oli muistaakseni 580€ neljälle keräimelle. Siinä vaiheessa alkaa olla sama ostaa suomesta.

rotzi

Active member
Voihan sen rahdin koittaa järjestää itsekin, vähän kyselyä tutuilta rahtifirmoilta jos Gynthaar sattuis olla reitillä. Ainakin exlusiv myis jos itse hoitaa kuljetuksen....

Frooga

New member
Oletteko huomanneet hintojen vaihtelevan vuodenaikojen mukaan? Jos ei ole kiire, kannattaisiko jättää tilaaminen syksyyn tai talveen, jolloin luultavasti ei ole samanlaista rakennusbuumia kuin keväällä?