Radiaalipuristin DIY-miehille, tee itse putkityöt...

jarik

New member
Energiaremontti edistyy...

Muutama huone muuttui taas patterilämmityksestä vesikiertoiseen lattialämmitykseen. Siinä samalla piti hieman harjoitella putkitöitä. Suurin osa asennuksista piti tehdä lattikaivollisessa pannuhuoneessa, joten tartuin härkää sarvista ja päätin tehdä itse.

Pieni tutkiskelu ja excelöinti...

Juotettavat osat on halpoja, mutta juottaminen ei innostanut.
Messinkiset puristusosat ovat kalliiita.
Kupariset puristimella puristettavat osat ovat järkevissä hinnoissa, mutta jostain pitää saada vuokralle puristin...

No äkkiseltään ei löytynyt mistään.

Pieni surffailu ja Ebaystä sellaisia alko löytyä, ei ihan edullisia, mutta...

Sitten yksi huuto osui ja upposi ;-)

Eli nyt varastosta löytyy Rems radiaalipuristin ja M-sarjan leukoja 12, 15, 22 ja 35 mm putkille + muutama muu leukapari.

Asennukset onnistui ja jälki oli ammattimaista.

Eli jos joku tarvii moista laitetta vuokralle, niin eikun YV:tä tuleen...

JariK
Kangasala

pökö

Member
Käytä sen verran rahaa että katsastat sen ennen kuin alat oikein urakoimaan. Tämä siksi että sitten kone on siinä kunnossa että puristaa riittävän piukkaan. Pari paikkaa tullut eteen kun liitokset on jääny löysäksi ja vuotanut.

jarik

New member
Hyvä huomio!

Kukas tollaisia katsastaa?
Mitä katsatus maksaa?
Kuinka usein tollanen laite on katsastettava?

Noi ekat 20 liitosta tuli puristettua pannuhuoneeseen, jossa on laittiakaivo, eli jos joku liitos joskus vuotaa, siitä ei seuraa katastrofia.

Mutta ainakin nyt 1 kk jälkeen ei missään ole mitään vuoto-ongelmiin viittaavaa.

Niin ja tarkoitus ei ole urakoida, kuin itselle...

Mutta jos joku haluaa itse tehdä itselleen, niin toki laitteen mitä vuokraa pitää olla kunnossa, jotta se ei jää ainakaan siitä kiinni.