Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Primus Air 30:lle erillinen lataussäädin?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="kotte" data-source="post: 38317" data-attributes="member: 112"><p>Luultavasti kävisi. En kyllä saanut selvää, mikä tuo puolijohdekompenenttisi oli, muuttaa saattaa olla aika samantapainen kytkentä, mitä itse ehdotin (päätelleen tuon jäähdytysiilin koosta, kompenentti tuhlaa ylimääräisen tehon, eli toimii jarruvastuksena ja on joko bipolaari- tai jonkinlainen MOS-transistori; voihan tuo olla jopa tyristorikin tms, eli muuttaisi joko itse generaattorin käämit jarruvastuksisksi tai sitten tekee jotakin mystisempää; eli tuossa on monta vaihtoehtoa toimivaksi, mutta myös huonosti jarrun virkaa toimittavaksi kytkennäksi).</p><p></p><p>Useimmat toimivista kytkennöistä samoin kuin tuo itse ehdottamani vaikuttavat sykkivinä, eli jarru kytkeytyy päälle ja pois sykkivästi suhteellisen korkealla taajuudella. Sykkimistä voi varmentaakin muutamalla lisäosalla hystereesin lisäämiseksi, mistä hyötynä olisi jarrutusta säätävän tehopuolijohdekomponentin lämpenemisen vähentyminen (jos se on jonkinlainen transistori, eli jarrutusteho muuttuisi lämmöksi pääasiassa käämeissä tai erillisessä jarruvastuksessa eikä ko. puolijohdekomponentissa). Esim. oman edellä ehdottamani kytkennän osalta ei ole varmuutta, mikä on transistorin yli vaikuttava jännite sen johtaessa, eli miten suuri osa häviölämmöstä syntyy transistorissa ja miten suuri puolestaan transistorin kollektorivastuksessa. Edellisen osuuden minimointi ja jälkimmäisen maksimointi (mikä on yleensä toivottavaa puolijohdeventtiilin rasituksen pienentämiseksi) edellyttää säätövärähtelyn stabilointia esim. sopivan passiivisen resonanssipiirin avulla aiheutetun vaihesiirretyn jarrutusohjausignaalin positiivisella takaisinkytkennällä puolijohdekytkimelle.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kotte, post: 38317, member: 112"] Luultavasti kävisi. En kyllä saanut selvää, mikä tuo puolijohdekompenenttisi oli, muuttaa saattaa olla aika samantapainen kytkentä, mitä itse ehdotin (päätelleen tuon jäähdytysiilin koosta, kompenentti tuhlaa ylimääräisen tehon, eli toimii jarruvastuksena ja on joko bipolaari- tai jonkinlainen MOS-transistori; voihan tuo olla jopa tyristorikin tms, eli muuttaisi joko itse generaattorin käämit jarruvastuksisksi tai sitten tekee jotakin mystisempää; eli tuossa on monta vaihtoehtoa toimivaksi, mutta myös huonosti jarrun virkaa toimittavaksi kytkennäksi). Useimmat toimivista kytkennöistä samoin kuin tuo itse ehdottamani vaikuttavat sykkivinä, eli jarru kytkeytyy päälle ja pois sykkivästi suhteellisen korkealla taajuudella. Sykkimistä voi varmentaakin muutamalla lisäosalla hystereesin lisäämiseksi, mistä hyötynä olisi jarrutusta säätävän tehopuolijohdekomponentin lämpenemisen vähentyminen (jos se on jonkinlainen transistori, eli jarrutusteho muuttuisi lämmöksi pääasiassa käämeissä tai erillisessä jarruvastuksessa eikä ko. puolijohdekomponentissa). Esim. oman edellä ehdottamani kytkennän osalta ei ole varmuutta, mikä on transistorin yli vaikuttava jännite sen johtaessa, eli miten suuri osa häviölämmöstä syntyy transistorissa ja miten suuri puolestaan transistorin kollektorivastuksessa. Edellisen osuuden minimointi ja jälkimmäisen maksimointi (mikä on yleensä toivottavaa puolijohdeventtiilin rasituksen pienentämiseksi) edellyttää säätövärähtelyn stabilointia esim. sopivan passiivisen resonanssipiirin avulla aiheutetun vaihesiirretyn jarrutusohjausignaalin positiivisella takaisinkytkennällä puolijohdekytkimelle. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Primus Air 30:lle erillinen lataussäädin?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös