Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Primus Air 30:lle erillinen lataussäädin?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="kotte" data-source="post: 38292" data-attributes="member: 112"><p>Saan tuosta käsityksen, että systeemi ei kovalla tuulella kuormita generaattoria juuri lainkaan, vaan antaa tuottojännitteen nousta hyvin lähelle generaattorin kuormittamatonta jännitettä. Savonius-roottorilla tuo ei haitanne, jos laitos on ns. robusti, eli ei hyppää vaaralliselle kiertonopeudelle myrkyssäkään.</p><p></p><p>Tuo oma ehdotukseni edellä on oikeastaan yhdistelmä jarruvastusta ja lataussäädintä. Käyttömoodi vaihtuu portaatta lataussäätimestä jarruvastukseksi, mutta niin, että akkua ladataan jatkuvasti ja jarruvaikutus kasvaa jyrkemmin, kuin joko/tai jarruvastuksella, edellyttäen, että jarruvastuksen resistanssi on riittävän pieni ja tehonkesto riittävän suuri. Transistorin täytyy myös kestää myrskytuulen aiheuttama virta (mutta teho hukkuu pääasiassa vastukseen, kunhan zener-piirin vastuksen resistanssi on riittävän pieni ja itse diodi kestää virran).</p><p></p><p>Vesioinaan viittaama kaupallinen tuote vaikuttaa ohjeistuksenaan oikein passelilta esillä olevaan tarkoitukseen, vaikka lataussäädön ja vastusjarrun säätöperiaate onkin erilainen, mitä itse aikaisemmin ehdotin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kotte, post: 38292, member: 112"] Saan tuosta käsityksen, että systeemi ei kovalla tuulella kuormita generaattoria juuri lainkaan, vaan antaa tuottojännitteen nousta hyvin lähelle generaattorin kuormittamatonta jännitettä. Savonius-roottorilla tuo ei haitanne, jos laitos on ns. robusti, eli ei hyppää vaaralliselle kiertonopeudelle myrkyssäkään. Tuo oma ehdotukseni edellä on oikeastaan yhdistelmä jarruvastusta ja lataussäädintä. Käyttömoodi vaihtuu portaatta lataussäätimestä jarruvastukseksi, mutta niin, että akkua ladataan jatkuvasti ja jarruvaikutus kasvaa jyrkemmin, kuin joko/tai jarruvastuksella, edellyttäen, että jarruvastuksen resistanssi on riittävän pieni ja tehonkesto riittävän suuri. Transistorin täytyy myös kestää myrskytuulen aiheuttama virta (mutta teho hukkuu pääasiassa vastukseen, kunhan zener-piirin vastuksen resistanssi on riittävän pieni ja itse diodi kestää virran). Vesioinaan viittaama kaupallinen tuote vaikuttaa ohjeistuksenaan oikein passelilta esillä olevaan tarkoitukseen, vaikka lataussäädön ja vastusjarrun säätöperiaate onkin erilainen, mitä itse aikaisemmin ehdotin. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Primus Air 30:lle erillinen lataussäädin?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös