pesupähkinät

käytätkö pesupähkinöitä?

• Äänestäjiä yhteensä
    5

Puuha

Active member
niin onkos teillä kokemuksia?

tuossa tilasi vaimo nuita pesupähkinöitä maaemolta näytepakkauksen, kun ei tuo hajusteeton pesuaine ole mitään halpaa saati sitten huuhteluaine. nyt on ensimmäiset koneelliset pesty ja vielä ei oikein osaa sanoa miten on toiminut. kestovaipat ja rievut on ainakin tuntunut lähteneen puhtaaksi mutta arvelluttaa nuo 40 pesujen tulokset. ei viitsisi mitään kiljua pähkinöistä alkaa keittämään joten onkohan olemassa mitään helpompaa konstia?

simppa

New member
Kaikista likaisimmat pitää pestä ns.oikealla pesuaineella mutta muut pestään pähkinöillä.Kestovaipoista jne ei ole kokemusta kun itse ei ihan vielä tarvitse ja muksut on kasvaneet aika päiviä sitten ulos vaipoista.

Puuha

Active member
Siis ihan pähkinöillä menee myös 40 asteen pyykit?

itse olen tunkenut 6 pähkinää sukkaan ja kolme kertaa pessyt niillä jonka jälkeen roskiin loput. 50 grammalla pesee siis n. 30 koneellista ja maksoi 1 euron näytepussissa. 200g pussi taisi maksaa 5 euroa.

vai onko edullisempia paikkoja olemassa tai mistä kannattaa tilata?

simppa

New member
Kyllä ne toimii 40C mutta jonkun  ohjeen mukaan tehokkaimillaan yli 60C,niin ja huuhteluainetta ei sitten tarvitse.

Puuha

Active member
jep, eli kylläpä niihin sitten siirrytään näillä näkymin. 2kg normipesujauhetta ja saman verran hajusteetonta kuukaudessa. muutamalla eurolla saa sitten nuita pähkinöitä niin paljon että pääsee useamman kuukauden ylitse.

onhan olemassa joku suomalainen kasvi josta ko. ainetta irtuaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pesup%C3%A4hkin%C3%A4

jos kiinnostaa testata niin ainakin täältä voi tilata testit setin http://www.maaemo.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=66&category_id=13&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

jos muita osto kohteita löytyy niin kannattaa nakata linkkiä.

ps. tätä nyt ei minään spämminä kannata ottaa mutta ehkäpä säästövinkkinä.