Paneelit irti seinästä

r123a

New member
Hei,

Löytyisikö teiltä ideoita miten järkevästi saisin siirrettyä seinälle asennettuja paneeleja 50cm irti seinästä. Tällä pääsisi katon varjostuksista eroon. Paneelit nyt kiinni schletterin alukiskoissa.

Liitteenä kuva jonka olen jostain löytänyt, jossa näyttäisi paneelit tulevan hieman irti seinäpinnasta

Liitetiedostot

Mekaniker

Member
Tuuli pääsee riepottelemaan kun ovat irti seinästä
Pitkillä hst jalkaruuveilla suoraan seinätolppaan ehkä?
Alhaalla aaltpeltikaton kiinnitysruuvi, erittäin pitkä jalkaruuvi

Huonoa on niiden hinta!
Noin 10€ kpl

Anttig

New member
Hilti:llä on hyvää MQ41 ankkurikiskoa kaikenlaisilla kulmakiinnikkeillä ja osilla. Varmasti löytyy ratkaisu. Tosin ei ole sieltä halvimmasta päästä... Vastaavaa kiskoa erilaisilla osilla myy nykyään Ensto, joka osti NA:n ja MP:n. Materiaaleina sinkitty teräs ja hapokas. Jos lompakko kestää niin Hilti on se helpoin palapeli...  Itse kasaam maastotelineen sinkitystä Hilti ja MP osista. Ehkä pistän Ferrexin maalin pintaan...

maanma

energiaonnellinen
Minä laitoin pitkillä kulmaraudoilla https://www.biltema.fi/rakentaminen/asennustarvikkeet/kulmaraudat-ja-naulauskulmat/naulauskulma-2000023694
Aina 2kpl pulteilla yhteen eli yläreunassa 2 x 20cm ja alareunassa 2 x 30. Näitä siis kulmissa eli yhtensä 4 x 20 ja 4x 30cm. Jäykkyyden saamiseksi kulmaraudat asennettu pystyyn. Ei ole sivuttaisjäykkä, mutta sen saa lisäämällä yhdet parit vaakaan.

Tällä hetkellä paneelin kulmat on vahvistettu 90x90 levyillä ja kiinnitys näihin vahvikkeisiin pultilla. Puuseinään (rapattuun) mahd. pitkällä prikalla ja puuruuvilla. Myös täkkipultin käyttö olisi toimiva seinän puolella.