Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Paneeleita ym Saksasta ja Espanjasta todella edullisesti
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="eros" data-source="post: 2055" data-attributes="member: 260"><p>Hmm, joo siellä on ainakin yksi karkaisu uuni tietääkseni. Pitääpä katsella. Karkastu tavara yleensä tilaustuote, pienempi kuin 2m pitkä vois olla kivempi..</p><p></p><p></p><p></p><p>eikö tuossa tule heijastumisongelma tuplattua? Etenkin suoralla valolla? vrt. mustan esineen "valkonen väri" juuri lasin takana, mutta vesitippa ja onkin pikimusta..</p><p></p><p>Keräinlasi "kestäisi" suoraa valoa parhaiten, mutta se hinta..</p><p></p><p></p><p></p><p>Kuin? Meinasin kaivaa vanhasta uunista termarin ja jostain sopivan lämpövastuksen vaikka pesukoneesta tms. ~500w, termari sekä vastus pultataan alumiinilattaan kiinni ja kuitua päälle, vaikka teurastaa kympin sammutuspeitteen.</p><p>Minusta ihan yksinkertainen, etenkin jos se turvaa kennojen koossa pysymisen ja nopeuttaa työtä merkittävästi.</p><p></p><p>Oliko kennosi muuten minkä merkkisiä sighex solar corp tms. vai oliko mainittu?</p><p></p><p></p><p>Ai että noin kehittynyt systeemi, onko suuntimatelineet itse tehtyjä vai ostokamaa - tai no typerä kysymys, siis kuinka olet tehnyt telineet? (liitekuva mikä?)</p><p>Itse olen miettinyt yhtä kääntyvää akselia, asetetaan maan pyörimisakselin suuntaseksi ja sitten korjataan se 0-0.9 astetta per vrk akselin kulmaa telineessä. Pärjäisi aika vähillä moottoreilla ja pelkällä vuosikellolla..?</p><p></p><p></p><p></p><p>En ole nyt ajanut, -16C kylmin mitä olen liikkunut sillä, ei ole oikein talviauto, kun etuveto ja takapainoa sattuneesta syystä. Laitteisto sinänsä kyllä toimii pakkasella toki jotkin rajat silläkin on, koska vesi jäätyy putkiin. Toki mulla putket suht väljät ja jääkerroshan on tunnetusti eriste, keskireikä vain suppenee..</p><p>Liki vedetön kaasu pakkasella vetää kyllä hyvin.</p><p></p><p>Suosittelen jos on aikaa puuhastella, voi tehdä lisäksi varavoiman kaasulla..</p><p></p><p>Edit olihan siellä liitekuva sittenkin, ei vain näkynyt heti, yhteys pätki?</p><p>T:Eerin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eros, post: 2055, member: 260"] Hmm, joo siellä on ainakin yksi karkaisu uuni tietääkseni. Pitääpä katsella. Karkastu tavara yleensä tilaustuote, pienempi kuin 2m pitkä vois olla kivempi.. eikö tuossa tule heijastumisongelma tuplattua? Etenkin suoralla valolla? vrt. mustan esineen "valkonen väri" juuri lasin takana, mutta vesitippa ja onkin pikimusta.. Keräinlasi "kestäisi" suoraa valoa parhaiten, mutta se hinta.. Kuin? Meinasin kaivaa vanhasta uunista termarin ja jostain sopivan lämpövastuksen vaikka pesukoneesta tms. ~500w, termari sekä vastus pultataan alumiinilattaan kiinni ja kuitua päälle, vaikka teurastaa kympin sammutuspeitteen. Minusta ihan yksinkertainen, etenkin jos se turvaa kennojen koossa pysymisen ja nopeuttaa työtä merkittävästi. Oliko kennosi muuten minkä merkkisiä sighex solar corp tms. vai oliko mainittu? Ai että noin kehittynyt systeemi, onko suuntimatelineet itse tehtyjä vai ostokamaa - tai no typerä kysymys, siis kuinka olet tehnyt telineet? (liitekuva mikä?) Itse olen miettinyt yhtä kääntyvää akselia, asetetaan maan pyörimisakselin suuntaseksi ja sitten korjataan se 0-0.9 astetta per vrk akselin kulmaa telineessä. Pärjäisi aika vähillä moottoreilla ja pelkällä vuosikellolla..? En ole nyt ajanut, -16C kylmin mitä olen liikkunut sillä, ei ole oikein talviauto, kun etuveto ja takapainoa sattuneesta syystä. Laitteisto sinänsä kyllä toimii pakkasella toki jotkin rajat silläkin on, koska vesi jäätyy putkiin. Toki mulla putket suht väljät ja jääkerroshan on tunnetusti eriste, keskireikä vain suppenee.. Liki vedetön kaasu pakkasella vetää kyllä hyvin. Suosittelen jos on aikaa puuhastella, voi tehdä lisäksi varavoiman kaasulla.. Edit olihan siellä liitekuva sittenkin, ei vain näkynyt heti, yhteys pätki? T:Eerin [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Paneeleita ym Saksasta ja Espanjasta todella edullisesti
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...