Yhteistuotantolaitoksilla yli 2000MW sähkökattiloita. Ilmankos sähkön verkkoonsyöttö on pientä.Kaukolämmön yhteistuotannon sähkömäärä on koko syksyn ollut oudon matala. Oli siinä joku päivä normaali kun pörssisähkö oli 20 sentin päälle. Kikkaileekohan nuo yhteistuotantolaiset sähkökattiloilla ja lämpöpumppulaitoksilla.
Sama olen minäkin saanut kuulla...Kaikkihan sen tietää että talvella ei paneeleista mitään tule.
No, täällä ei kyllä tule vielä mitään. Johtuneeko sit tuosta katolla vinossa olevista itä-länsi suuntaisista. Ei tosin aurinkokaan käy edes puiden yläpuolella.Kaikkihan sen tietää että talvella ei paneeleista mitään tule. Kai tämä sitten oli kevättä. 240W paneelista verkkoon 0,88kWh. Olisi saattanut mennä kilovattituntikin rikki mutta Raumalaiset lähettivät pilviä loppupäiväksi. Noin 23kWh kaikkiaan.
Ruotsissa oli erikoisempi tilanne tuohon aikaan. Pohjoisruotsissa hinta 67€/MWh ja eteläisimmässä Ruotsissa 426€/MWh aluehinta (Alv 0).En kyllä ymmärrä. Tuotannon ja kulutuksen ero muutama megavatti mutta pörssisähkö melkein 50 senttiä.
Itse tutustuin IOT mahdollisuuteen viime kuussa, hyvin toimii pörssisähkön seurantaan kehitetyt ohjelmatOlen kateutta tuntien lueskellut juttuja noista hienoista pörssisähkön seuraamiseen perustuvista ohjelmista. Itse olen vuosikausia joutunut tyytymään keinuälyyn ja alkorytmiin perustuvaan ohjaamiseen.