Onko tämä hyvä keksintö?

Mekaniker

Well-known member
Hakusanaksi: EMS-3 PV controller

ems-3 pv controller.png

Mittausmuuntajat PV-kaapeleitten ympärille ja laite kytkee kuormaa säädetyn paneelitehon mukaan. Esim varaaja
En löytänyt kun puolaksi ja Ebay:lla englanniksi
Edit: Kirjoitusvirhe

Viimeksi muokattu:

korsteeni

Well-known member
laite on varmasti hyvä mutta en oikein sisäistä ainakaan omassa taloudessani mihin sitä käyttäisin järkevästi, siis kuinka saisin ja missä tilanteessa siitä jotain hyötyä

Mekaniker

Well-known member
laite on varmasti hyvä mutta en oikein sisäistä ainakaan omassa taloudessani mihin sitä käyttäisin järkevästi, siis kuinka saisin ja missä tilanteessa siitä jotain hyötyä
Jos on "tyhmä" PV-invertteri käytössä niin tuo mahdollistaa esim. varaaja-vastuksen kytkentää aurinkoiseen aikaan päivää mikä toisaalta on tässä osaa eu:ta on harvinaninen tapahtuma seuraavan puolenvuoden aikana.

Pähkäilijä

Active member
Toimisko tuo esim jos varaajassa ois 4x500w vastukset niin tuoton mukaan se tarjoais sähköä sitten niin monelle kun mahdollista ja ohmeja ei silloin tarviais miettiä (sähköpuoli on itelle suht tuntematonta)

Jussi

Well-known member
Mitä olen nyt noiden omien verttien pv-inputin virtaa tutkaillu, niin aika fakiiri saa olla joka siitä saa ulos järkevän tiedon. Se kun ei näytä pysyvän missään nätissä ja puhtaassa dc muodossa. Virtakelan anto heiluu ihan hulluna täysin epäloogisissa arvoissa.

Mekaniker

Well-known member
Toimisko tuo esim jos varaajassa ois 4x500w vastukset niin tuoton mukaan se tarjoais sähköä sitten niin monelle kun mahdollista ja ohmeja ei silloin tarviais miettiä (sähköpuoli on itelle suht tuntematonta)
En tosiaan tiedä mutta arvaten se maksaa enemmän kun tuottaa?
Esilletuodun laitteen valmistajalla on myöskin laite mikä syöttää vastusta suoraan paneeleista
Koitan löytää sen
Onko myymättä vielä Korsteeni? = https://ilmaisenergia.info/foorumi/...pwm-controller-mppt-heizwasser-heizstab.3080/

Minä olin lähinnä siinä ajatuksessa että EMS-PV controlleri voisi toimia lähinnä kytkemässä esim vastuksia päälle varsinaisesta PV-invertterin kautta kun aurinko paistaa riittävästi:-> Vähemmän DC-kaapelivetoja ja DC-lisälaitteita;-)

korsteeni

Well-known member
En tosiaan tiedä mutta arvaten se maksaa enemmän kun tuottaa?
Esilletuodun laitteen valmistajalla on myöskin laite mikä syöttää vastusta suoraan paneeleista
Koitan löytää sen
Onko myymättä vielä Korsteeni? = https://ilmaisenergia.info/foorumi/...pwm-controller-mppt-heizwasser-heizstab.3080/

Minä olin lähinnä siinä ajatuksessa että EMS-PV controlleri voisi toimia lähinnä kytkemässä esim vastuksia päälle varsinaisesta PV-invertterin kautta kun aurinko paistaa riittävästi:-> Vähemmän DC-kaapelivetoja ja DC-lisälaitteita;-)
on myymättä, eikun tarjouksia
noita muita ilmoituksessa olevia ei ole enää myynnissä