Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Yleinen Keskustelu
Netistä poimittua linkkejä,kuvia ,juttuja
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="denzil dexter" data-source="post: 35790" data-attributes="member: 4770"><p>Lämpövarastoissa aika yleisesti käytetty on litiumfluoridi, sulamispiste 848C ja sulamislämpö 0.25 kWh/kg. Sitä hyödynnetään 100bar stirling-moottoreissa, joiden käyttöalue alkaa jostain 500C tienoilta. Aikoinaan tästä suunniteltiin "sähköautoa", jolla lämpöakku ladattuna pääsi sellaiset vajaat 300 km täysin saasteettomasti (taisi olla 70-luvun energiakriisin aikoihin).</p><p>Sen jälkeen kun bensa oli taas halpaa, kehitys jäi sukellusveneisiin (ruotsalainen Kockums), jonka koneella voi lämpövaraston turvin, ja jopa ilman sitä, piileskellä pinnan alla pidempäänkin.</p><p>Nykyäänhän bensa ja öljy alkavat jälleen olla kalliita ja muutenkin menossa pois muodista, joten näitä vanhoja Philipsin, MAN:in, Kockumsin ym projekteja kannattaisi alkaa kaivaa homehtuneista varastoista esille. Olisi meinaan aika kova sana puuhellassa sellainen mini-stirling-paketti, joka tuottaisi sähköä tuollaisen lämpövaraston turvin vielä kauemmin, kuin mitä tulet palavat. Sukellusvenefirmoja vaan ei pikkuraha kiinnosta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="denzil dexter, post: 35790, member: 4770"] Lämpövarastoissa aika yleisesti käytetty on litiumfluoridi, sulamispiste 848C ja sulamislämpö 0.25 kWh/kg. Sitä hyödynnetään 100bar stirling-moottoreissa, joiden käyttöalue alkaa jostain 500C tienoilta. Aikoinaan tästä suunniteltiin "sähköautoa", jolla lämpöakku ladattuna pääsi sellaiset vajaat 300 km täysin saasteettomasti (taisi olla 70-luvun energiakriisin aikoihin). Sen jälkeen kun bensa oli taas halpaa, kehitys jäi sukellusveneisiin (ruotsalainen Kockums), jonka koneella voi lämpövaraston turvin, ja jopa ilman sitä, piileskellä pinnan alla pidempäänkin. Nykyäänhän bensa ja öljy alkavat jälleen olla kalliita ja muutenkin menossa pois muodista, joten näitä vanhoja Philipsin, MAN:in, Kockumsin ym projekteja kannattaisi alkaa kaivaa homehtuneista varastoista esille. Olisi meinaan aika kova sana puuhellassa sellainen mini-stirling-paketti, joka tuottaisi sähköä tuollaisen lämpövaraston turvin vielä kauemmin, kuin mitä tulet palavat. Sukellusvenefirmoja vaan ei pikkuraha kiinnosta. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Yleinen Keskustelu
Netistä poimittua linkkejä,kuvia ,juttuja
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös