Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Minitalo/auto & aurinkoenergia + ekologinen elämä
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="denzil dexter" data-source="post: 26102" data-attributes="member: 4770"><p>Tuo oli rahan alkuperäinen tarkoitus; siis toimia sovitun arvoisena vaihdantavälineenä. Nyt jos palkkaan vaikka putkimiehen, sähkömiehen tai kenet tahansa tekemään minulle jotain jonka hän osaa paremmin kuin minä tapahtuu seuraavaa:</p><p></p><p>Joudun tekemään viikon töitä, jotta käteen jäävällä ylimääräisellä rahalla voisin palkata henkilön tunniksi. Aivan vastaavasti käy sähkömiehelle, jos hän palkkaa minut töihin. Rahan hävikki on siis nykyisessä toiminnassa vähintään 80-90% luokkaa. Tuon vuoksi omavaraisuus monesti kannattaa, vaikka jollain sektorilla siinä aiheessa olisin selvästi huonompi kuin muut.</p><p></p><p>Ääriesimerkkinä on rakennusteollisuus ja siihen liittyvä toiminta. Ihmiset saattavat käyttää 30 vuotta elämästään pelkästään asumisen kustannuksia maksaakseen. Ei ole kuin sata vuotta siitä, kun talo tehtiin itse kuuden kuukauden työllä käytännössä täysin ilman rahaa: hirret nurin talvella, kesällä kehikko ja katto. Tuon tyyppinen toiminta on nykyisin kiellettyä juuri sen vuoksi, että silloin jää muutama sata tuhatta euroa rahaa saamatta valtiolta, pankeilta, teollisuudelta yms.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="denzil dexter, post: 26102, member: 4770"] Tuo oli rahan alkuperäinen tarkoitus; siis toimia sovitun arvoisena vaihdantavälineenä. Nyt jos palkkaan vaikka putkimiehen, sähkömiehen tai kenet tahansa tekemään minulle jotain jonka hän osaa paremmin kuin minä tapahtuu seuraavaa: Joudun tekemään viikon töitä, jotta käteen jäävällä ylimääräisellä rahalla voisin palkata henkilön tunniksi. Aivan vastaavasti käy sähkömiehelle, jos hän palkkaa minut töihin. Rahan hävikki on siis nykyisessä toiminnassa vähintään 80-90% luokkaa. Tuon vuoksi omavaraisuus monesti kannattaa, vaikka jollain sektorilla siinä aiheessa olisin selvästi huonompi kuin muut. Ääriesimerkkinä on rakennusteollisuus ja siihen liittyvä toiminta. Ihmiset saattavat käyttää 30 vuotta elämästään pelkästään asumisen kustannuksia maksaakseen. Ei ole kuin sata vuotta siitä, kun talo tehtiin itse kuuden kuukauden työllä käytännössä täysin ilman rahaa: hirret nurin talvella, kesällä kehikko ja katto. Tuon tyyppinen toiminta on nykyisin kiellettyä juuri sen vuoksi, että silloin jää muutama sata tuhatta euroa rahaa saamatta valtiolta, pankeilta, teollisuudelta yms. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Omat aurinkoenergiaprojektit
Minitalo/auto & aurinkoenergia + ekologinen elämä
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...