Miksi Darreius tuulivoimaloita ylenkatsotaan ?

topspeed

Member
Puuha sanoi:
Ei kyse ole sakinhivutuksesta.

Antero Rantanen, muistutat kovin häntä jyrkkine näkemyksineen ja näkemykset pohjautuvat muiden sanomisiin mitkä edustivat tukien hänen näkemystä, sekä omiin virheellisiin laskelmiin joiden perusteella tuotteen ylivoimaisuus ja kaikkivoipaisuus muiden ollessa totaalisen väärässä ja vain hänen ollessa oikeassa tyyliseen esitystapaan.

Rantanen myös julisti eri nimimerkeillä jopa vaimonsa nimissä, kymmenillä eri keskustelufoorumeilla agendaansa. Tällaiseen et ilmeisesti vielä ole lähtenyt?

Oliko tällä Antero Rantasella myös H-darreus jossa oma innovaatio mukana ?

Onko edelleen kehissä ?
 

Puuha

Well-known member
topspeed sanoi:
Puuha sanoi:
topspeed sanoi:
]

Aivan....oletko koskaan kehittänyt mitään uutta ?

Sinäkin kopioit ANEW vai mikä se nyt oli. Joten et ole varsinaisesti keksinyt mitään uutta. Lisännyt vanhaan ehkä jotain kuten toinen some-häirikkö vipu-heikki vipukirveineen omien koko kirveen itselleen.

Ei muuta kuin esittelemään demoa ja mitä olet saanut aikaiseksi jos kyse on käänteen tekevästä huomiosta.


Koeta PUUHA hieman malttaa tuota lynkkaushimoasi.

Oletko miettinyt voisiko olla omassa käyttäytymisessä syytä jos tuntuu että lynkataan?
 

topspeed

Member
Puuha sanoi:
topspeed sanoi:
Puuha sanoi:
topspeed sanoi:
]

Aivan....oletko koskaan kehittänyt mitään uutta ?

Sinäkin kopioit ANEW vai mikä se nyt oli. Joten et ole varsinaisesti keksinyt mitään uutta. Lisännyt vanhaan ehkä jotain kuten toinen some-häirikkö vipu-heikki vipukirveineen omien koko kirveen itselleen.

Ei muuta kuin esittelemään demoa ja mitä olet saanut aikaiseksi jos kyse on käänteen tekevästä huomiosta.


Koeta PUUHA hieman malttaa tuota lynkkaushimoasi.

Oletko miettinyt voisiko olla omassa käyttäytymisessä syytä jos tuntuu että lynkataan?

Väitätkö ettei täällä nyt iskenyt lynkkausmieliala päälle ?
 

kotte

Well-known member
topspeed sanoi:
Se on keksinnöissä perusta...korjata tunnetut viat.

If being able to adjust the pitch of the blades great advantages can be discovered.

Advantages are:

1. Able to self start
2. Higher output at lower TSR
3. Able to avoid stall at several azimuth poits

Toki lapakulmien dynaaminen säätö on hyödyksi, jos sen saa luotettavasti ja tehokkaasti toimimaan. Kaikkia H-darrieuksen ongelmia tämä ei silti poistane? Konstruktion ongelmina HAWT-rakenteisiin nähden on, että lapa joutuu kulkemaan huomattavan osan kierroksesta vastatuuleen maksimaalisella efektiivisellä tuulennopeudella, mikä rajoittaa suorituskykyä. Myös myötätuuliosuus on ongelmallinen. Tuulen etupuolella pyyhkivä siipi myös sotkee taaemman siiven kohtaamaa ilmavirtaa. Erityisesti H-darrieukseen liittyviä ongelmia ovat tukirakenteet tai lavanpidikkeet, jotka eivät tuota mitään, mutta hukkaavat jo kerättyä energiaa.
 

topspeed

Member
kotte sanoi:
topspeed sanoi:
Se on keksinnöissä perusta...korjata tunnetut viat.

If being able to adjust the pitch of the blades great advantages can be discovered.

Advantages are:

1. Able to self start
2. Higher output at lower TSR
3. Able to avoid stall at several azimuth poits

Toki lapakulmien dynaaminen säätö on hyödyksi, jos sen saa luotettavasti ja tehokkaasti toimimaan. Kaikkia H-darrieuksen ongelmia tämä ei silti poistane? Konstruktion ongelmina HAWT-rakenteisiin nähden on, että lapa joutuu kulkemaan huomattavan osan kierroksesta vastatuuleen maksimaalisella efektiivisellä tuulennopeudella, mikä rajoittaa suorituskykyä. Myös myötätuuliosuus on ongelmallinen. Tuulen etupuolella pyyhkivä siipi myös sotkee taaemman siiven kohtaamaa ilmavirtaa. Erityisesti H-darrieukseen liittyviä ongelmia ovat tukirakenteet tai lavanpidikkeet, jotka eivät tuota mitään, mutta hukkaavat jo kerättyä energiaa.

Vääntövarsiin liittyy toinen patentoiva innovaatio, mutta hyvä kun otit puheeksi....se on ratkaistu erityisen nerokkaasti...vaikka itse sanonkin.
 

Puuha

Well-known member
topspeed sanoi:
Puuha sanoi:
Oletko miettinyt voisiko olla omassa käyttäytymisessä syytä jos tuntuu että lynkataan?

Väitätkö ettei täällä nyt iskenyt lynkkausmieliala päälle ?
En väitä vaan kysyin.

Suurin osa kirjoituksistasi on jostain muualta lainattua copy/paste eli eivät edes ole sinun laatimia tai osoita sinun mielipidettä vaan hänen keneltä olet ne lainannut. Eli ei muuta kuin saamiasi tuloksia ja muutoksesi esille niin suuhtautuminen on monilla erilainen.
 

topspeed

Member
Puuha sanoi:
topspeed sanoi:
Puuha sanoi:
Oletko miettinyt voisiko olla omassa käyttäytymisessä syytä jos tuntuu että lynkataan?

Väitätkö ettei täällä nyt iskenyt lynkkausmieliala päälle ?
En väitä vaan kysyin.

Suurin osa kirjoituksistasi on jostain muualta lainattua copy/paste eli eivät edes ole sinun laatimia tai osoita sinun mielipidettä vaan hänen keneltä olet ne lainannut. Eli ei muuta kuin saamiasi tuloksia ja muutoksesi esille niin suuhtautuminen on monilla erilainen.

Miksi sä oot kiinnostunut mun tuloksista...mä yritän tuoda esiin sitä miten paljon parempia H-darreukset voivat olla...jolloin sinä voit tehdä sen ja lopettaa haaskaamasta aikaansi tyhjänpäiväisiin propelleihin...jotka pitää sähköllä kääntää tuuleen ja laittaa liikkeelle sähköllä...sekä kääntää lapojen kohtauskulma sähköllä..ja siksi tuottavat vain korkeintaan 40% verkkoon.

Jos ymmärrät mikä on Reynoldsin luku niin tiedät miksi mun tuloksilla voi tässä vaiheessa vain arvuutella sen tehoa ....valmiina tuotteena puiden yläpuolella kun se nyt mahtuu 8ssa osassa auton takapenkille.
 

topspeed

Member
Sitten kun aletaan verrata saman kokoisia myllyjä alkaa totuus paljastua.

Hieman (tuplasti) isompi Bergey Excel 10 ei pärjäää edes 7 KW kokoiselle H-Darreukselle.

VAWT_HAWT222.jpg
 

topspeed

Member
Tässä mielenkiintoinen data; https://www.researchgate.net/publication/304805301_Parametric_study_of_H-Darrieus_vertical-axis_turbines_using_uRANS_simulations

Cp käväsee 0,9ssä.

CP...0,9 !!!!!.jpg
 

topspeed

Member
Aion viedä tämän tutkimuksen nyt yliopistoon...jossa saadaan vankka pohja matematiikalle koska itse en siihen kykene...mun pitkän matikan laudatur on 38 vuotta sitten saavutettu.

Helpompi myydä sitten kun ei tarvi kiistellä että ylittääkö teho jonkun tutkitun break fluid kokeen vuodelta 1919.
 

MarkoN

Member
Veljeni hankki tällaisen dariuksen mökillemme. Ei toiminut samassa maastossa missä HAWT tuotti vuosia kohtalaisesti.


Tuote on Puolalainen ja toimiva mutta vaatii kovat tuulet.

Ensi syksynä otamme sen alas ja laitamme tilalle 1500w HAWT myllyn jauhamaan sähköä.

Olen suunnitellut hankkia ista breeze i1500 24V mallin.

Jos jollakin on tiedossa parempi niin olisin kiitollinen jos laitat vaikka YV.
 
Viimeksi muokattu:

vesioinas

Active member
Veljeni hankki tällaisen dariuksen mökillemme. Ei toiminut samassa maastossa missä normaali HAWT tuotti vuosia kohtalaisesti.


Tuote on Puolalainen ja toimiva mutta vaatii kovat tuulet.

Ensi syksynä otamme sen alas ja laitamme tilalle 1500w HAWT myllyn jauhamaan sähköä.

Olen suunnitellut hankkia ista breeze i1500 24V mallin.

Jos jollakin on tiedossa parempi niin olisin kiitollinen jos laitat vaikka YV.
Mitä tarkoitat normaali HAWTilla?
 

Hirvas

New member
Ottamatta kantaa kiivaseen keskusteluun em. voimalatyyppien paremmuudesta, kysyn muutaman kysymyksen pystyakselisesta pientuulivoimalasta.

1. Onko pystyakselinen meluisa suoraan talon katolle asennettuna. Tuottaako se aerodynaamista melua pyöriessään ja aiheuttaako häiritsevää mekaanista värinää rakennukseen?

2. Jos pystyakselinen laitetaan ihan harjalle, eikä nosteta siitä irti, niin pystyykö voimala hyödyntämään orografista nostoa (tuulen kiihtymistä harjalla)? Silloinhan tuuli syöksyy kiihtyneenä lapetta ylöspäin, näin tullen alaviistosta voimalaan.

3. Tämä kysymys menee sitten Pelle Peloton luokkaan. Voiko pystyakselisen asentaa harjalle vaakatasoon hyödyntämään orografista nostoa Ridgebladen ajatuksella, kunhan se tuetaan ja laakeroidaan toisestakin päästä. Ridgeblade kertoo järjettömistä vuosituotoista tuon orografisen noston ansiosta, mutta hinnatkin ovat järjettömiä vehkeelle.

3. Onko tiedossa muita harjalle vaakatasoon tulevia kohtuu hintaisia pienvoimaloita, jotka perustuvat orografisen noston hyödyntämiseen.
 
Ylös