Maateline puusta

Moi, meinasin että tekisin maatelineen 30kpl:lle paneeleita.
Materiaalina olisi painekyllästetty puu

Nyt mietityttää että mitä kiinnikkeitä on porukat käyttäneet (siis maatelineessä missä ei käytettäisi ollenkaan alu-profiileja missään)?
 
Jos noinkin simppeliä, niin sehän kiva.
Onko takuilla mitään virkaa enään jos ei ole tehdaskiinnikkeitä?
Koska helpoimmillaan riittäisi hst (a4) ruuvi ja prikka kahden paneelin väliin painattamaan niitä alaspäin.
 

korsteeni

Well-known member
1648873156413.png


jos ei reikiä tee niinpaneleissa on jo valmiit reiät mistä voi pultata lautaan suoraan ja vielä simppelinpi on lautapala, noin 10 cm sinne panelin reunan alle ja terassiruuvilla se lauta kiinni, minulla on avo-osa näin kiinnitetty
 

korsteeni

Well-known member
viikko sitten oli sellainen myrsky että puita kaatui ja sähköt pois
peltikatolla olevat panelit ei ole kiinnitetty millään, yksikään ei edes liikahtanut paikoiltaan
nämä myös puukatoksena toimivassa telineessä kuvan mukaisesti kiinnitetty, kaksi terassiruuvia/paneli ovat jo vuosia pysyneet paikoillaan

arkijärjen käyttö sallittua, en ymmärrä rhs putkea katolla ja ja kiinnitystä neljällä 8mm pultilla/paneli
eihän siinä ole minkäänlaista........................................eihän kattopeltiäkään kiinnitetä kuin............

IMG_20220402_080201.jpg IMG_20220402_080248.jpg
 
No nyt tuli oivallinen tapa kiinnittää! Korsteenin systeemi tulee kyllä käyttöön!

Onko kukaan kahlannut brosyyreitä läpi, että kuinka monella "poikkipuulla" tulisi olla kannatus per paneeli?

Nämä mitä itse oon nähnyt tuntuisi olevan ehkä kahdella - neljällä (päistä ja keskeltä). Siis alu-profiili-toteutukset...
 
Ylös