Luettelo inverttereistä ja aggregaateista, joiden 230v tuotokseen verkkoinvertteri pystyy synkronoitumaan

maanma

energiaonnellinen
Pystytäänkö jo luetteloimaan tietoja inverttereistä ja aggregaateista (joiden inverttereiden), joiden sähkö on niin laadukasta, että aurinkosähköä hyödyntävä verkkoinvertteri pystyy synkronoitumaan tilanteessa, jossa valtakunnan verkkoa ei ole tai se on eristetty pääkytkimellä.

Mekaniker

Active member
On ollut minun ajatuksissa myös testata, hankala vaan löytää juuri se oikea valmistajan aggregaatti...
Invertteri-tyyppiset taitaa olla parhaat sinus-aallossa?
Jos olisi pari päivää aikaa kun tällä viikolla on luvattu säiden puolesta polttavan kuuma peltikatto

Lisäys:
Sellaisessa kytkennässä on vaarana että verkkoinvertteri puskee täydellä teholla verkkoon mihin ei ole kulutusta siihen määrään nähden
Jos olen noita verkkoinvertterietä oikein ymmärtänyt??

Viimeksi muokattu:

maanma

energiaonnellinen
On ollut minun ajatuksissa myös testata, hankala vaan löytää juuri se oikea valmistajan aggregaatti...
Invertteri-tyyppiset taitaa olla parhaat sinus-aallossa?
Jos olisi pari päivää aikaa kun tällä viikolla on luvattu säiden puolesta polttavan kuuma peltikatto

Lisäys:
Sellaisessa kytkennässä on vaarana että verkkoinvertteri puskee täydellä teholla verkkoon mihin ei ole kulutusta siihen määrään nähden
Jos olen noita verkkoinvertterietä oikein ymmärtänyt??
Kun tätä kokeilee niin pääkytkimen on syytä olla OFF asennossa. Verkkoon kytketty perusagre tuottaa synkronoimatonta sähköä. Siitä seuraa kilpaileva verkon taajuus. Älymittari kirjaa ehkä hälyn verkkoyhtiölle.

Verkkoinvertteri tuskin synkronoi jos taajuus ei ole speksissä.

Mekaniker

Active member
Kun tätä kokeilee niin pääkytkimen on syytä olla OFF asennossa. Verkkoon kytketty perusagre tuottaa synkronoimatonta sähköä. Siitä seuraa kilpaileva verkon taajuus. Älymittari kirjaa ehkä hälyn verkkoyhtiölle.

Verkkoinvertteri tuskin synkronoi jos taajuus ei ole speksissä.
Juuri näin!
Ja en ole edes ajatellut näyttää kuvina miten tein...
Toisaalta joillakin on "korjaamo"rakennus omalla alakeskuksella joten on helppo eristää kunhan teen parit esivalmistelut ensin

korsteeni

Active member
kyllä kaikki kokeilemani ovat synkronoituneet kunhan jännitteett pysyy aisoissaan, jos kuorma ei riitä tai liian vähän vertti halvaantuu tai tahti ei kelpaa samoin