nyt kun omassa kuplassani jätän tilakysymyksen ja painon merkityksettömäksi, niin onko noissa "nopeasti täyteen" ja "itsepurkaminen" kuinka suuret erot ihan käytäntöä ajatellen silloin kun käyttö on päivittäistä?Lyijyakut vaativat myös enemmän tilaa ja painavat reilusti enemmän. Litiumakun voi yleensä ladata nopeammin täyteen ja se purkaa itseään yleensä hitaammin. Kaikille on käyttäjänsä ja jokin voi sopia paremmin toiselle, mutta toiselle ei. Itse valitsin lfp-akun tuulivoimalan puskuriksi yksinkertaisesti siksi, että se toimii kokonaisuutena paremmin lyijyakkuun verrattuna. Takaisinmaksuaika jms. eivät minua kiinnosta kun kyse on myös harrasteesta.
Löydät kaipaamasi "tiedot" googlettamalla. Vaikkapa "SLA/AGM/LFP self discharge rate" ja "SLA/AGM/LFP battery usable capacity" ja "SLA/AGM/LFP battery energy efficiency". Turhaa niitä täällä toistelen varsinkin kun en itse ole mittaillut.nyt kun omassa kuplassani jätän tilakysymyksen ja painon merkityksettömäksi, niin onko noissa "nopeasti täyteen" ja "itsepurkaminen" kuinka suuret erot ihan käytäntöä ajatellen silloin kun käyttö on päivittäistä?
jos puran agm akun 50%, esim 200ah akusta 5kW, kuinka suuri lfp nimellisteholta vastaa em agm.................noin osimmoilleen
täällä puhdasta harrastusta naapurimaan pomon yllyttämänä
kiitosLöydät kaipaamasi "tiedot" googlettamalla. Vaikkapa "SLA/AGM/LFP self discharge rate" ja "SLA/AGM/LFP battery usable capacity" ja "SLA/AGM/LFP battery energy efficiency". Turhaa niitä täällä toistelen varsinkin kun en itse ole mittaillut.
Tori.fi vastaavia myynnissä halvemmalla. Mut kukin tyylilläänMahtaako olla kokemusta kenelläkään LiFePo4 akuista ulkomailta tilattuna?
Esim. Tämmöisestä kaupasta:
![]()
[205,57€ 41% OFF] Gokwh 12V 100AH LiFePO4 Lithium Battery 1280Wh Energy Storage Box Battery Series LCD Capacity Display Built-in BMS Car Electronics from Automobiles & Motorcycles on banggood.com
12V 100AH LiFePO4 Lithium Battery,1280Wh,LCD Capacity,BMSm.banggood.com
Pystytkö heittään linkkiä? Katsoin kaikki läpi eikä löytynyt tuommoisella hinnalla.Tori.fi vastaavia myynnissä halvemmalla. Mut kukin tyylillään