Uuden kemian akut (minun kutsumanimi niille) suorittaa tehtävänsä siinä kun lyijyakkukin, molemmissa haittapuolensa jos käyttää väärin tai on käytössä väärässä ympäristössä. Suurin ero on paino/Ah-suhde Li-akun hyväksiSama noissa litium akuissa, on ne tavallaan parempia, mutta mikä on niitten kestävyys pitkässä juoksussa? Kun ostaa flooded lyijyakun hyvältä valmistajalta, tietää että se sijoitus kestää 15 vuotta. Joku "victron" litium akku saattaa pökiä viiden vuoden päästä, ei oo tarpeeks kokemusta ostajilta tai edes valmistajalta että vois tietää.
toivottavasti et ollu tosissas...Yhteistä akuille on ilmastonrasitus joka on iso ja olisi pakko saada vähennettyä
Uusia akkumateriaaleja on jo kehitteillä,milloin tavallinen ihminen niitä saa ostaa on toinen juttu...toivottavasti et ollu tosissas...
Jotkut ne vaan ostaa Mersuja vaikka Daciallakin pääsee ja on paljon halvempi.minulle ei aukene hyöty jos ostan victronin yli 8000€ 48v 200ah tai puiulon alle1200€ 48V 200ah
saanko 7x enempi virtaa tuosta kalliimmasta paketista? vai mikä siinä on se pointti
ei kait tilanpuute voi olla noin krooninen
olisi mukavaa saada lukujaLitiumakun energiatehokkuus on huomattavasti lyijyakkua parempi. Eli hukkaan menee vähemmän energiaa. Sillä voi olla jotakin merkitystä tai sitten ei. Lisäksi käytettävissä olevassa kapasiteetissa voi olla huomattava ero, jos käyttöiällä on jotakin merkitystä.
minulla oli agm akuille kriteerinä akkujen erittämät kaasut kun ovat sisätiloissa joissa myös oleskellaan kylläkin satunnaisesti ja käytetään tultaJos totta puhutaan niin tavalliselle aurinkopaneelistille litium akut ovat aivan turhaa hifistelyä. Kun Valmet Automotive alkaisi rakentaa valmista pakettia tavalliselle tallaajalle niin sitten voisi olla toisin. Kyllä normaali auton käynnistysakku on aivan ylivoimainen kun puhutaan keskiverto suomalaisesta. Edes mitään Agm:mää ei tarvita jos ei juokse akut selässä ympäri tonttia.
onko umpinaisia happoakkuja? missäEi tuo kaasujuttu liity mitenkään AGM:mään. Se on kotelon rakenteeseen liittyvä.
Sinähän et ole tavallinen aurinkopaneeli ym. käyttäjä vaan sähkönero. Juuri sinunlaisille tuollaiset kehittyneemmät systeemit sopivat. Kestää vuosikymmenen ennekuin keskivertohemmo on tasollasi.Lyijyakut vaativat myös enemmän tilaa ja painavat reilusti enemmän. Litiumakun voi yleensä ladata nopeammin täyteen ja se purkaa itseään yleensä hitaammin. Kaikille on käyttäjänsä ja jokin voi sopia paremmin toiselle, mutta toiselle ei. Itse valitsin lfp-akun tuulivoimalan puskuriksi yksinkertaisesti siksi, että se toimii kokonaisuutena paremmin lyijyakkuun verrattuna. Takaisinmaksuaika jms. eivät minua kiinnosta kun kyse on myös harrasteesta.
Kiitoksia vaan, mutta en ole nero vaan utelias pelkästään. Kyllähän täällä on kaikenlaisia ammattilaisia joka lähtöön. Kaikki kukat saavat kukkia ja on pelkästään hienoa nähdä erilaisia toimivia juttuja ja ratkaisuja.Sinähän et ole tavallinen aurinkopaneeli ym. käyttäjä vaan sähkönero. Juuri sinunlaisille tuollaiset kehittyneemmät systeemit sopivat. Kestää vuosikymmenen ennekuin keskivertohemmo on tasollasi.