Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
LiFePO4 akkujen osto ja lyijyakkujen korvaaminen
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Mekaniker" data-source="post: 47900" data-attributes="member: 104"><p>Kun aloitin akkuinvertteri-järjestelmän rakentelun oli akuiksi jo ostettu kaarensa loppupuolella olevat käytetyt Agm-12V150Ah paikallisakut hankittu</p><p>Suoritustaso oli lähes kaikissa sama 30%= noin 5kWh yhteensä</p><p>Päädyin ottamaan härkää sarvista tekemällä itse elämäni ensimmäisen 24V 280Ah (7kWh) LFP akun, osien hinta oli silloin vrt vastaavaan lyijy-Ah halvempi. Laadukkaan lyijyakun/kWh hinta on tänä päivänä vielä korkeampi kun LFP on edullisempi/kWh</p><p></p><p>Suurimpana ongelmana minä näen nykyinen akkujen laatu-kirjavuus, olkoon sitten mikä kemia tahansa</p><p>Hinta-taso toinen</p><p>Liikaa pikavoiton tavoittelijoita!</p><p></p><p>Lataustaso sitten oma maailma:</p><p>Akuston lataustaso täällä vaihteli talvella 20%<->90% välillä, nyt kesällä on taas ongelma että liikaa tulee paneeleista joten lataustaso on likimain 100% joka iltapäivä vaikka olen siirtänyt arkisin aurikoisena päivänä lisää 38A:n (yksi paneelisto) kuormaa akuille toisella verkkoinvertterillä</p><p>Nykyinen paneelisto tuottaa kesä-vrk noin 150<-> 200% kulutukseen nähden</p><p>Hukkakauraa kasvaa runsaana minun aurinkopellossa...</p><p></p><p>Balansointi tapahtuu ihan BMS:n toimesta, siihen ei tarvitse puuttua</p><p></p><p>Lisään kuvan BMS-B1 tiedosta:</p><p>Tämä akku on ollut käytössä noin 10kk ja syklejä näyttää olevan 49, milloin saan aikaiseksi 500/1000?</p><p>Mikä on jäljellä oleva kapasiteetti en tiedä, tehtaan ilmoittama on 306Ah. Minä olen ostanut akut 280Ah kapasiteetilla</p><p>Pitäisiköhän ottaa nupit kaakkoon-testi kunhan ehtii?</p><p></p><p>Iso ero lyijyakkuihin on tämä:</p><p>- BMS hoitaa statistiikan sekä valvonnan. Ja tietokone-osaajat saavat siten täysi etävalvonta käyttöön halutessa</p><p>[ATTACH=full]9676[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mekaniker, post: 47900, member: 104"] Kun aloitin akkuinvertteri-järjestelmän rakentelun oli akuiksi jo ostettu kaarensa loppupuolella olevat käytetyt Agm-12V150Ah paikallisakut hankittu Suoritustaso oli lähes kaikissa sama 30%= noin 5kWh yhteensä Päädyin ottamaan härkää sarvista tekemällä itse elämäni ensimmäisen 24V 280Ah (7kWh) LFP akun, osien hinta oli silloin vrt vastaavaan lyijy-Ah halvempi. Laadukkaan lyijyakun/kWh hinta on tänä päivänä vielä korkeampi kun LFP on edullisempi/kWh Suurimpana ongelmana minä näen nykyinen akkujen laatu-kirjavuus, olkoon sitten mikä kemia tahansa Hinta-taso toinen Liikaa pikavoiton tavoittelijoita! Lataustaso sitten oma maailma: Akuston lataustaso täällä vaihteli talvella 20%<->90% välillä, nyt kesällä on taas ongelma että liikaa tulee paneeleista joten lataustaso on likimain 100% joka iltapäivä vaikka olen siirtänyt arkisin aurikoisena päivänä lisää 38A:n (yksi paneelisto) kuormaa akuille toisella verkkoinvertterillä Nykyinen paneelisto tuottaa kesä-vrk noin 150<-> 200% kulutukseen nähden Hukkakauraa kasvaa runsaana minun aurinkopellossa... Balansointi tapahtuu ihan BMS:n toimesta, siihen ei tarvitse puuttua Lisään kuvan BMS-B1 tiedosta: Tämä akku on ollut käytössä noin 10kk ja syklejä näyttää olevan 49, milloin saan aikaiseksi 500/1000? Mikä on jäljellä oleva kapasiteetti en tiedä, tehtaan ilmoittama on 306Ah. Minä olen ostanut akut 280Ah kapasiteetilla Pitäisiköhän ottaa nupit kaakkoon-testi kunhan ehtii? Iso ero lyijyakkuihin on tämä: - BMS hoitaa statistiikan sekä valvonnan. Ja tietokone-osaajat saavat siten täysi etävalvonta käyttöön halutessa [ATTACH type="full" alt="BMS_B1.JPG"]9676[/ATTACH] [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
LiFePO4 akkujen osto ja lyijyakkujen korvaaminen
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...