Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
LiFePO4 akkujen osto ja lyijyakkujen korvaaminen
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="korsteeni" data-source="post: 47885" data-attributes="member: 7022"><p>täytyy todeta tyhmyyteni, en oikein ymmärrä enää näitä eri akkujen soveltuvuuksia etenkin nyt kun sähköauto(jotkut litium?) on ollut vuoden ja 8x220ah (AGM) paikallisena</p><p></p><p>auton akkujen suositus tietojeni mukaan alkuun oli 80% - 20% välillä ja optimi +-50%</p><p></p><p>sittemmin volkkarin "asiantuntija" sanoi optimin olevan 80% - 40% tavoitteena 60% taso</p><p></p><p>paikallisissa akuissa taasen suositellaan niiden olevan täyteen ladatut ja purku jonnekin 40% -50% paikkeille kohtuullista</p><p></p><p>edellä mainitut pääpiirteittäin käsitykseni mukaan</p><p></p><p>miksi laittaisin lfp akut kiinteiksi akuiksi kun eihän niitä voi hyödyntää jos taso pitäisi olla noin suppealla alueella eikä niitä voisi paisteella ladata täyteen? ja sitten vielä balanssoinnit</p><p></p><p>autoissa on perusteltua painon ja suuren hetkellisen virtamäärän takia</p><p></p><p>tarkennuksena vielä että paikalliskäytössä lfp akut olisi pidettävä 50% -60% ladattuina kestävyys optimoituna vs agm 100% niin ei niistä ainakaan enempi virtaa olisi käytettävissä tarvittaessa.</p><p>ne akuthan ovat monasti vain varalla</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korsteeni, post: 47885, member: 7022"] täytyy todeta tyhmyyteni, en oikein ymmärrä enää näitä eri akkujen soveltuvuuksia etenkin nyt kun sähköauto(jotkut litium?) on ollut vuoden ja 8x220ah (AGM) paikallisena auton akkujen suositus tietojeni mukaan alkuun oli 80% - 20% välillä ja optimi +-50% sittemmin volkkarin "asiantuntija" sanoi optimin olevan 80% - 40% tavoitteena 60% taso paikallisissa akuissa taasen suositellaan niiden olevan täyteen ladatut ja purku jonnekin 40% -50% paikkeille kohtuullista edellä mainitut pääpiirteittäin käsitykseni mukaan miksi laittaisin lfp akut kiinteiksi akuiksi kun eihän niitä voi hyödyntää jos taso pitäisi olla noin suppealla alueella eikä niitä voisi paisteella ladata täyteen? ja sitten vielä balanssoinnit autoissa on perusteltua painon ja suuren hetkellisen virtamäärän takia tarkennuksena vielä että paikalliskäytössä lfp akut olisi pidettävä 50% -60% ladattuina kestävyys optimoituna vs agm 100% niin ei niistä ainakaan enempi virtaa olisi käytettävissä tarvittaessa. ne akuthan ovat monasti vain varalla [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
LiFePO4 akkujen osto ja lyijyakkujen korvaaminen
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös