Uskoisin että suuri osa lukijoista tuntee mukana"kulkevat" 12V kylmälaukut/ kylmälaatikot
Niissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia, niiden kova sähkönkulutus ja todella huono hyötysuhde on monelle yllätys??
Parhaimmat laukut on hyvin eristettyjä= Kalliit mutta silti eivät ole panostaneet sen koommin kykyyn pitää laukun viileänä
(Kovasti ovat nostaneet niiden hintojakin
, nykyhinta on lähes 2x mitä me maksoimme)
Meidän yhteen A:lla alkavaan 12V laukkuun purin pois turhat:
- Lämmitys-ominaisuus+ ohuet johdot ja surkea pistoke, olisi pitänyt vaihtaa lämmönsiirtotahna hopea-sisältävään mitä en tehnyt kun oli "varasto"puute sen kohdalla
- Tilalle paksumpi/ lyhyempi johto ja parempi pistoke
- Samalla kansiosa sai lämpöeristeen
Se tuotti tulosta:
Tehtaan ajatusmalli on noin 12,5V:a 38-45W ja kuuma pistoke+johto, 8<->12 astetta tyhjässä laukussa
- Muutoksen jälkeen laukun pohjassa on 2<->5 astetta ja sähkökulutus on noin 50W LFP akulla= Jännite silloin 13,5V
Johto sekä pistoke pysyy viileänä
Viilennys on hiukan tehokkaampaa 14,2V:lla eli auto käynnissä
Todettakoon että on oltava kytkettynä akkuun koko ajan että pysyy viileänä ja se tarkoittaa jatkuvaa 5A:n kuormaa mitä ei tule kysymykseen auton/ vene-akun kanssa
Tietenkin on olemassa 12V kompressorimallit mutta hinta/ tilavuus-L on kova, toki vuorokauden sähkökulutus on pienempi. Nekin tarvitsee akun toimiakseen
Niissä on hyviä ja huonoja ominaisuuksia, niiden kova sähkönkulutus ja todella huono hyötysuhde on monelle yllätys??
Parhaimmat laukut on hyvin eristettyjä= Kalliit mutta silti eivät ole panostaneet sen koommin kykyyn pitää laukun viileänä
(Kovasti ovat nostaneet niiden hintojakin
Meidän yhteen A:lla alkavaan 12V laukkuun purin pois turhat:
- Lämmitys-ominaisuus+ ohuet johdot ja surkea pistoke, olisi pitänyt vaihtaa lämmönsiirtotahna hopea-sisältävään mitä en tehnyt kun oli "varasto"puute sen kohdalla
- Tilalle paksumpi/ lyhyempi johto ja parempi pistoke
- Samalla kansiosa sai lämpöeristeen
Se tuotti tulosta:
Tehtaan ajatusmalli on noin 12,5V:a 38-45W ja kuuma pistoke+johto, 8<->12 astetta tyhjässä laukussa
- Muutoksen jälkeen laukun pohjassa on 2<->5 astetta ja sähkökulutus on noin 50W LFP akulla= Jännite silloin 13,5V
Johto sekä pistoke pysyy viileänä
Viilennys on hiukan tehokkaampaa 14,2V:lla eli auto käynnissä
Todettakoon että on oltava kytkettynä akkuun koko ajan että pysyy viileänä ja se tarkoittaa jatkuvaa 5A:n kuormaa mitä ei tule kysymykseen auton/ vene-akun kanssa
Tietenkin on olemassa 12V kompressorimallit mutta hinta/ tilavuus-L on kova, toki vuorokauden sähkökulutus on pienempi. Nekin tarvitsee akun toimiakseen