• Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana. LUE TÄMÄ pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!

Kiinalaiset aurinkokeräimet

Puuha

Well-known member
Eipä ole tietoa mutta tilatessa kannattaa muistaa että yli 100 arvoisesta tilauksesta menee tulli, 22% alvi sekä takuuta ei ole.

VesA

New member
Puuha sanoi:
Eipä ole tietoa mutta tilatessa kannattaa muistaa että yli 100 arvoisesta tilauksesta menee tulli, 22% alvi sekä takuuta ei ole.

Niinpä.. mutta Suomessa näyttää valmiiksi maahantuodun Kiinanvehkeen hinta olevan siinä 10x.. eli pientä riskiä voisi vaikka ottaakin. Ongelma on lähinnä siinä, että useinkin pitäisi ostaa kontillinen ja porukkaa on vaikea saada kasaan.

Samppa

Member
Ja mitä takuisiin tulee, niin kyllä yleensä Kiinalaisillakin on tuotteissaan takuu. Joissain tapauksissa tuntuu toimivan jopa paremmin, kuin Suomalaisten kanssa toimiessa.

topi

New member
Mulla on laatikossa odottamassa kiinalainen aurinkokeräin.
Tehdas suostui tekemään miniatyyrimallin (ehkä 15L säiliöllä)
jotta saan lentokoneessa kuletettua sen Suomeen (tällä hetkellä on Kiinassa).
Tarkoitus on testailla toimivuutta Suomen olosuhteissa, ja
tutustua ko laitteen mekaaniseen rakenteeseen (eli kestävyyteen).

Putket tuntuu ensivilkaisulla ihan hyviltä, tosin kuljetuksessa oli yksi poksahtanut.

Täällä ne tosiaankaan maksa juuri mitään, niitä on jokaisen hökkelikylän katoilla
läjäpäin.
Jos on innostuneita kimppatilaajia (mä en tässä vaiheessa ole), niin voin
yrittää tingata hyvän hinnan tehtaalta.

Topi, Peking

tuuma

New member
EVV sanoi:
Terve!
Oliskos kellään kokemusta  kiinalaisista itse hankituista aurinkokeräimistä? Mistäpä niitä kannattaisi tilata?

Itse tilasin reilu vuosi sitten 150 tuubia, eli 10kpl 15tuubin keräintä. Ihan O.K. ovat pelanneet. Kuljetuslaatikot olivat jämerää kimpilevyä ja maksoivatkin aika paljon mutta niissä ei kannata säästellä. 3kpl oli rikki ja niistäkin kaksi todistettavasti omalla pihalla kun lojuivat ja tiedä vaikka kaikki kolme olisin saanut itse rikki. Yhdestä tuubista katosi mystisesti Tinox pinta mutta muuten ovat vuoden olleet kohta toiminnassa. Helppo muuten vaihtaa nuo tuubit kun vetäisee vain rikkinäisen pois "jakotukista" ja laittaa uuden tilalle, liuoksia ei siis tarvitse tyhjennellä.

Hinta noilla oli Kiinassa luokkaa 150€/keräin. Kotiintuotuna kaikkinen satama ja muine ihmekuluineen sekä Suomen arvonlisäveroineen, luokkaa 400€/keräin. Toisaalta tuossa hinnassa oli mukana 300 litrainen kaksi kierukkainen rosterivaraaja, sekä säädin ja pumppuryhmä. http://www.xiankesun.com/en/index.asp on se mistä arpaa heittämällä omani tilasin. 58mm halkaisijalla ja 1800mm pitkiä. Tuolta esim. löytyy kasapäin lisää valmistajia: www.globalsources.com

jakevm70

New member
Täälläpä uusi foorumilainen joka haaveilee kiinasta hommaavansa aurinkovermeet.
Tarjouksia muutamasta paikasta pyytänyt ja tässä olisi tällä hetkellä paras. Tosin toimituskuluista ei vielä ole ollut puhetta mutta taitaa samplen
kulut yleensä olla 140$ luokkaa.
Kertokaapa viisaammat olisiko tuosta paketista mihinkään. Kyseessä olisi tuo "kallein" paketti, 363$ josta pyysin tarjousta kahdella kierukakalla. Tuohon hintaan ei ilmeisesti kuulu kuin yksi kierukka.

Jostain kumman syystä alkanut kiehtomaan "ilmainen" energia, edes lämpimän veden tuottoon. :)
Muutakin vinkkiä kiinasta ostamiseen saa myös antaa. En ole mitään näin isoa sieltä hommannut.

Catch5(05-22-15-17-21).jpg

VesA

New member
jakevm70 sanoi:
Tarjouksia muutamasta paikasta pyytänyt ja tässä olisi tällä hetkellä paras. Tosin toimituskuluista ei vielä ole ollut puhetta mutta taitaa samplen
Kertokaapa viisaammat olisiko tuosta paketista mihinkään. Kyseessä olisi tuo "kallein" paketti, 363$ josta pyysin tarjousta kahdella kierukakalla. Tuohon hintaan ei ilmeisesti kuulu kuin yksi kierukka.

Jostain kumman syystä alkanut kiehtomaan "ilmainen" energia, edes lämpimän veden tuottoon. :)
Muutakin vinkkiä kiinasta ostamiseen saa myös antaa. En ole mitään näin isoa sieltä hommannut.

Punainen teksti vähän panee arvelemaan mitä siinä hinnassa lopulta on mukana..

jakevm70

New member
VesA sanoi:
jakevm70 sanoi:

Punainen teksti vähän panee arvelemaan mitä siinä hinnassa lopulta on mukana..
Kuinkas niin??? Teline ei kuulu kauppaan.

Mutta mistäs sitä ikinä tietää, elämässä pitää ottaa riskejä. ;D

Toisaalta vastaava paketti toisessa putiikissa yli 1000$ ???

VesA

New member
jakevm70 sanoi:
Kuinkas niin??? Teline ei kuulu kauppaan.

Mutta mistäs sitä ikinä tietää, elämässä pitää ottaa riskejä. ;D

Toisaalta vastaava paketti toisessa putiikissa yli 1000$ ???

alibabassa on noita vaihtoehtoja aika laillakin.. ja pelkän putkihäkkyrän hinta on ikävästi juurikin tuota 300$ luokkaa lähes joka putiikissa. Toisaalta jos katsoo, montako tuollaista pakettia mahtuu vaikkapa 20´konttiin alkaa ihmetellä mahtuisiko sinne moinen määrä varaajien kanssa.

Eli toimitussisältö kannattaa ehkä jotenkin selvittää samalla kun hieroo tilausta.

EVV

Member
tuuma sanoi:
EVV sanoi:
Terve!
Oliskos kellään kokemusta  kiinalaisista itse hankituista aurinkokeräimistä? Mistäpä niitä kannattaisi tilata?

Itse tilasin reilu vuosi sitten 150 tuubia, eli 10kpl 15tuubin keräintä. Ihan O.K. ovat pelanneet. Kuljetuslaatikot olivat jämerää kimpilevyä ja maksoivatkin aika paljon mutta niissä ei kannata säästellä. 3kpl oli rikki ja niistäkin kaksi todistettavasti omalla pihalla kun lojuivat ja tiedä vaikka kaikki kolme olisin saanut itse rikki. Yhdestä tuubista katosi mystisesti Tinox pinta mutta muuten ovat vuoden olleet kohta toiminnassa. Helppo muuten vaihtaa nuo tuubit kun vetäisee vain rikkinäisen pois "jakotukista" ja laittaa uuden tilalle, liuoksia ei siis tarvitse tyhjennellä.

Hinta noilla oli Kiinassa luokkaa 150€/keräin. Kotiintuotuna kaikkinen satama ja muine ihmekuluineen sekä Suomen arvonlisäveroineen, luokkaa 400€/keräin. Toisaalta tuossa hinnassa oli mukana 300 litrainen kaksi kierukkainen rosterivaraaja, sekä säädin ja pumppuryhmä. http://www.xiankesun.com/en/index.asp on se mistä arpaa heittämällä omani tilasin. 58mm halkaisijalla ja 1800mm pitkiä. Tuolta esim. löytyy kasapäin lisää valmistajia: www.globalsources.com

Onpa yllättävän paljon lisäkuluja.Olin itse tilaamassa  40 heat pipe putken settiä ilman varaajaa. Hinta Suomeen
rahdattuna olisi ollut noin 900 taalaa, mutta lisäkulut pistävät kyllä haritsemaan asiaa uudelleen.

Puuha

Well-known member
juu takuu kyllä on siinä mielessä että pitää sitten itse lähettää ja pakata omaan laskuun yleensä laitteistot. tulee yleensä kalliimmaksi kuin että tilaisi vain uuden tilalle. tämä siis käytännössä tarkoittaa ettei takuu kata mitään järkevällä hinnalla.

EVV

Member
Tulin sitten hankkineeksi Kiinasta 82 heat pipe putken aurinkokeräimen. Nyt askarruttaa pari asiaa. Mulla on 3000 litran varaaja, jonka käyttöveden esilämmittimen kierrukkaan ajattelin yhdistää keräimen putket. Kyseisesä kierrukassa on kampakupariputkea noin 6m. Pitäisikö hankkia Ultin 15 m kierrukka?Olisiko lämmön vaihtuminen olennaisesti parempi Ultin kierrukalla?Settiin kuului myös virtausmittari, joka kuristaa huomattavati virtausta.Olen käyttänyt 22mm kupariputkea.Pitäsikö jättää mittari pois?Tekeekö virtausmittarilla mitään? Eikö jokatapauksessa olisi taloudellisempaa että virtaus putkissa olisi mahdollisimman
suuri? 

zadah

New member
EVV sanoi:
Tulin sitten hankkineeksi Kiinasta 82 heat pipe putken aurinkokeräimen. Nyt askarruttaa pari asiaa. Mulla on 3000 litran varaaja, jonka käyttöveden esilämmittimen kierrukkaan ajattelin yhdistää keräimen putket. Kyseisesä kierrukassa on kampakupariputkea noin 6m. Pitäisikö hankkia Ultin 15 m kierrukka?Olisiko lämmön vaihtuminen olennaisesti parempi Ultin kierrukalla?Settiin kuului myös virtausmittari, joka kuristaa huomattavati virtausta.Olen käyttänyt 22mm kupariputkea.Pitäsikö jättää mittari pois?Tekeekö virtausmittarilla mitään? Eikö jokatapauksessa olisi taloudellisempaa että virtaus putkissa olisi mahdollisimman
suuri? 

Nykyinen kierukka riittää ihan hyvin. Jätä vaan se virtausmittari, voit tarvittaessa laskea tehot sillä. Virtauksen ei tarvitse oll aerityisen suuri, mikäli putket ovat hyvin eristetyt.

EVV

Member
OK. Juu niin mäkin vähän ajattelin, että nykyinen kierrukka saattaisi riittä. Olen arvostaen lukennut asiantuntevia kommenttejasi tuolla lämpöpumppufoorumissa.