Puuha sanoi:Eipä ole tietoa mutta tilatessa kannattaa muistaa että yli 100 arvoisesta tilauksesta menee tulli, 22% alvi sekä takuuta ei ole.
EVV sanoi:Terve!
Oliskos kellään kokemusta kiinalaisista itse hankituista aurinkokeräimistä? Mistäpä niitä kannattaisi tilata?
jakevm70 sanoi:Täälläpä uusi foorumilainen joka haaveilee kiinasta hommaavansa aurinkovermeet.
Tarjouksia muutamasta paikasta pyytänyt ja tässä olisi tällä hetkellä paras. Tosin toimituskuluista ei vielä ole ollut puhetta mutta taitaa samplen
kulut yleensä olla 140$ luokkaa.
Kertokaapa viisaammat olisiko tuosta paketista mihinkään. Kyseessä olisi tuo "kallein" paketti, 363$ josta pyysin tarjousta kahdella kierukakalla. Tuohon hintaan ei ilmeisesti kuulu kuin yksi kierukka.
Jostain kumman syystä alkanut kiehtomaan "ilmainen" energia, edes lämpimän veden tuottoon.
Muutakin vinkkiä kiinasta ostamiseen saa myös antaa. En ole mitään näin isoa sieltä hommannut.
Kuinkas niin??? Teline ei kuulu kauppaan.VesA sanoi:jakevm70 sanoi:Täälläpä uusi foorumilainen joka haaveilee kiinasta hommaavansa aurinkovermeet.
Tarjouksia muutamasta paikasta pyytänyt ja tässä olisi tällä hetkellä paras. Tosin toimituskuluista ei vielä ole ollut puhetta mutta taitaa samplen
kulut yleensä olla 140$ luokkaa.
Kertokaapa viisaammat olisiko tuosta paketista mihinkään. Kyseessä olisi tuo "kallein" paketti, 363$ josta pyysin tarjousta kahdella kierukakalla. Tuohon hintaan ei ilmeisesti kuulu kuin yksi kierukka.
Jostain kumman syystä alkanut kiehtomaan "ilmainen" energia, edes lämpimän veden tuottoon.
Muutakin vinkkiä kiinasta ostamiseen saa myös antaa. En ole mitään näin isoa sieltä hommannut.
Punainen teksti vähän panee arvelemaan mitä siinä hinnassa lopulta on mukana..
jakevm70 sanoi:Kuinkas niin??? Teline ei kuulu kauppaan.
Mutta mistäs sitä ikinä tietää, elämässä pitää ottaa riskejä. ;D
Toisaalta vastaava paketti toisessa putiikissa yli 1000$ ???
tuuma sanoi:EVV sanoi:Terve!
Oliskos kellään kokemusta kiinalaisista itse hankituista aurinkokeräimistä? Mistäpä niitä kannattaisi tilata?
Itse tilasin reilu vuosi sitten 150 tuubia, eli 10kpl 15tuubin keräintä. Ihan O.K. ovat pelanneet. Kuljetuslaatikot olivat jämerää kimpilevyä ja maksoivatkin aika paljon mutta niissä ei kannata säästellä. 3kpl oli rikki ja niistäkin kaksi todistettavasti omalla pihalla kun lojuivat ja tiedä vaikka kaikki kolme olisin saanut itse rikki. Yhdestä tuubista katosi mystisesti Tinox pinta mutta muuten ovat vuoden olleet kohta toiminnassa. Helppo muuten vaihtaa nuo tuubit kun vetäisee vain rikkinäisen pois "jakotukista" ja laittaa uuden tilalle, liuoksia ei siis tarvitse tyhjennellä.
Hinta noilla oli Kiinassa luokkaa 150/keräin. Kotiintuotuna kaikkinen satama ja muine ihmekuluineen sekä Suomen arvonlisäveroineen, luokkaa 400/keräin. Toisaalta tuossa hinnassa oli mukana 300 litrainen kaksi kierukkainen rosterivaraaja, sekä säädin ja pumppuryhmä. http://www.xiankesun.com/en/index.asp on se mistä arpaa heittämällä omani tilasin. 58mm halkaisijalla ja 1800mm pitkiä. Tuolta esim. löytyy kasapäin lisää valmistajia: www.globalsources.com
EVV sanoi:Tulin sitten hankkineeksi Kiinasta 82 heat pipe putken aurinkokeräimen. Nyt askarruttaa pari asiaa. Mulla on 3000 litran varaaja, jonka käyttöveden esilämmittimen kierrukkaan ajattelin yhdistää keräimen putket. Kyseisesä kierrukassa on kampakupariputkea noin 6m. Pitäisikö hankkia Ultin 15 m kierrukka?Olisiko lämmön vaihtuminen olennaisesti parempi Ultin kierrukalla?Settiin kuului myös virtausmittari, joka kuristaa huomattavati virtausta.Olen käyttänyt 22mm kupariputkea.Pitäsikö jättää mittari pois?Tekeekö virtausmittarilla mitään? Eikö jokatapauksessa olisi taloudellisempaa että virtaus putkissa olisi mahdollisimman
suuri?