Ostin kokeeksi projektiin kaksi käytettyjä 48V 100Ah varakäyntiakkuja akkula.fi ja ihan hyvään hintaan vrt uuteen palvelin-räkkimallia
Akut taitaa olla BYD vm. 2020?
Muutoin kotelot on tehty silloin kun teräs oli edullista, pelkkä kotelo painaa useita kiloja
Itse otin valmiin JK:n 80A BMS:n näille ja pari DIN-kisko DC-johdonsuojaa sekä akkunapoja, tällä kertaa en käytä kiinteää sulaketta
Vanhat bms-johdot ja NTC-mittausanturit poistin, uuden bms.n kanssa tulee kuitenkin uudet
Ensimmäinen akku kykeni täyteen ladatusta alijännite-sulkuun asti testissä antamaan 5.4kWh, Victron SmartShunt käytössä tällä kertaa
Toisen akun suorituskyky testaan parin päivä päästä
Akkupaketti koostuu kahdesta erillisestä 24V akusta ruuvattuna yhteen peltilevyllä, liitos akkujen välissä on tietenkin hitsattu mutta joku keksii varmaan miten siihen saa tehtyä reikä rengasliittimelle
Sitten tarvitaan kaksi BMS:ää jos näin tekee
Ja toteamus: Älkää leikatko teräspantoja poikki joka niputtaa kennot! Akkupaketti on se myötä pilalla.
Kotelossa ei ole kun iso aukko ja siihen oli helppoa sovittaa valmiiksi taivutettu alu-pala. Akku-navat tuli Kiinasta ja DC-johdonsuojat Saksasta
BMS ja kaapelit mahtuu kennopaketin eteen todella hyvin, kahvat löytää kierrätyskeskuksen laarista.

Akut taitaa olla BYD vm. 2020?
Muutoin kotelot on tehty silloin kun teräs oli edullista, pelkkä kotelo painaa useita kiloja
Itse otin valmiin JK:n 80A BMS:n näille ja pari DIN-kisko DC-johdonsuojaa sekä akkunapoja, tällä kertaa en käytä kiinteää sulaketta
Vanhat bms-johdot ja NTC-mittausanturit poistin, uuden bms.n kanssa tulee kuitenkin uudet
Ensimmäinen akku kykeni täyteen ladatusta alijännite-sulkuun asti testissä antamaan 5.4kWh, Victron SmartShunt käytössä tällä kertaa
Toisen akun suorituskyky testaan parin päivä päästä
Akkupaketti koostuu kahdesta erillisestä 24V akusta ruuvattuna yhteen peltilevyllä, liitos akkujen välissä on tietenkin hitsattu mutta joku keksii varmaan miten siihen saa tehtyä reikä rengasliittimelle
Sitten tarvitaan kaksi BMS:ää jos näin tekee
Ja toteamus: Älkää leikatko teräspantoja poikki joka niputtaa kennot! Akkupaketti on se myötä pilalla.
Kotelossa ei ole kun iso aukko ja siihen oli helppoa sovittaa valmiiksi taivutettu alu-pala. Akku-navat tuli Kiinasta ja DC-johdonsuojat Saksasta
BMS ja kaapelit mahtuu kennopaketin eteen todella hyvin, kahvat löytää kierrätyskeskuksen laarista.


Viimeksi muokattu: