Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Generaattorit
Generaattorin magneettien ominaisuuksista ?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="kariky" data-source="post: 2366" data-attributes="member: 72"><p>Olen lueskellut forumilaisten asiantuntevia kommentteja vähän joka aiheesta, </p><p>mutta tee-se-itse generaattoreiden magneetteja ei ole juurikaan käsitelty. </p><p>Nyt olisi sopiva hetki jaella hiukan lisää valaisevia kommentteja...</p><p></p><p>Magneettikaupassa ( <a href="http://www.magnet4less.com/index.php?cPath=1_5">http://www.magnet4less.com/index.php?cPath=1_5</a> )</p><p>ostoksille aikoessani ollessani alkoi ihmetyttämään nuo magneettien ominaisuudet. </p><p>Sivulla on kaksi vaihtoehtoa 2x1 tuumaisia magneetteja, ohuempi (~6mm) </p><p>N52 luokkaa, ja paksumpi (~12mm) N42 luokkaa.</p><p></p><p>Vetovoima tuossa paksussa on kuitenkin selvästi isompi kuin ohuemmassa, vaikka </p><p>olen antanut itseni ymmärtää että tuo magneettien N-luokka kertoo suoraan </p><p>vetovoiman pinta-alaa kohti... Olenko siis onnistunut johtamaan itseni harhaan ???</p><p></p><p>Onko tuossa paksummassa sitten myös magneettien välinen magneettikenttäkin </p><p>voimakkaampi, eli parempi vaihtoehtoi generaattoriin, vai meninkö uudelleen lankaan ??? </p><p>Eli onko tuo N-luokka kuitenkin jotenkin naimisissa tilavuuden kanssa ?</p><p></p><p>Tässä siis vaihtoehdot:</p><p></p><p>Model# NB054-2-N52</p><p>Neodymium Magnets N52 Block 2 in x 1 in x 1/4 in</p><p>N52 magnets, stronger than N50</p><p>Pull Force: 45 lbs</p><p>Magnetized through thickness 1/4"</p><p>Price Range:</p><p>$4.99 -- $5.50</p><p> </p><p>Model# NB055</p><p>Neodymium Rare Earth Magnets 2 in x 1 in x 1/2 in Block N42</p><p>Hugh Piggott's wind generator</p><p>Pull Force: more than 72 lbs</p><p>Magnetized through 0.5"</p><p>Price Range:</p><p>$5.92 -- $6.88</p><p></p><p>(Ai juu, näkyy olevan Hugh Piggottin käyttämä eli on sitten vissiin paras vaihtoehto ;D )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kariky, post: 2366, member: 72"] Olen lueskellut forumilaisten asiantuntevia kommentteja vähän joka aiheesta, mutta tee-se-itse generaattoreiden magneetteja ei ole juurikaan käsitelty. Nyt olisi sopiva hetki jaella hiukan lisää valaisevia kommentteja... Magneettikaupassa ( [url=http://www.magnet4less.com/index.php?cPath=1_5]http://www.magnet4less.com/index.php?cPath=1_5[/url] ) ostoksille aikoessani ollessani alkoi ihmetyttämään nuo magneettien ominaisuudet. Sivulla on kaksi vaihtoehtoa 2x1 tuumaisia magneetteja, ohuempi (~6mm) N52 luokkaa, ja paksumpi (~12mm) N42 luokkaa. Vetovoima tuossa paksussa on kuitenkin selvästi isompi kuin ohuemmassa, vaikka olen antanut itseni ymmärtää että tuo magneettien N-luokka kertoo suoraan vetovoiman pinta-alaa kohti... Olenko siis onnistunut johtamaan itseni harhaan ??? Onko tuossa paksummassa sitten myös magneettien välinen magneettikenttäkin voimakkaampi, eli parempi vaihtoehtoi generaattoriin, vai meninkö uudelleen lankaan ??? Eli onko tuo N-luokka kuitenkin jotenkin naimisissa tilavuuden kanssa ? Tässä siis vaihtoehdot: Model# NB054-2-N52 Neodymium Magnets N52 Block 2 in x 1 in x 1/4 in N52 magnets, stronger than N50 Pull Force: 45 lbs Magnetized through thickness 1/4" Price Range: $4.99 -- $5.50 Model# NB055 Neodymium Rare Earth Magnets 2 in x 1 in x 1/2 in Block N42 Hugh Piggott's wind generator Pull Force: more than 72 lbs Magnetized through 0.5" Price Range: $5.92 -- $6.88 (Ai juu, näkyy olevan Hugh Piggottin käyttämä eli on sitten vissiin paras vaihtoehto ;D ) [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Tuulivoima
Generaattorit
Generaattorin magneettien ominaisuuksista ?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...