Kannatta malttaa ja odottaa hetki.
Autovalmistajilta on tulossa noita seebeck ilmiöön perustuvia elementtejä pakoputkistoihin.
Esim. Volkkarin suunnittelupöydällä on kenno joka tulee pakoputkistoon katalysaattorin perään.
Tuolle olisi suunniteltu jopa niin kovaa tehoa kuin 350 W eli korvaa jatkossa auton laturin. Ilmeisesti tarvitsee pakokaasun lämmön lisäksi jäähdytyspuhalluksen jotta tuottaa hyvin sähköä. Kenno on putken ympärille muotoiltu lammellisto. Tuosta on jokaisen pellepelottoman hyvä lähteä kehittämään mökeille laitteita.
Autovalmistajilta on tulossa noita seebeck ilmiöön perustuvia elementtejä pakoputkistoihin.
Esim. Volkkarin suunnittelupöydällä on kenno joka tulee pakoputkistoon katalysaattorin perään.
Tuolle olisi suunniteltu jopa niin kovaa tehoa kuin 350 W eli korvaa jatkossa auton laturin. Ilmeisesti tarvitsee pakokaasun lämmön lisäksi jäähdytyspuhalluksen jotta tuottaa hyvin sähköä. Kenno on putken ympärille muotoiltu lammellisto. Tuosta on jokaisen pellepelottoman hyvä lähteä kehittämään mökeille laitteita.