Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkovoimalan omavaraisuusaste
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Aurinkoinen" data-source="post: 49586" data-attributes="member: 5091"><p>Jaahas, aurinkovoimalan omavaraisuusaste, mielenkiintoinen kysymys. Voisin sanoa, että se on täydet 100% sillä perusteella, että vuositasolla voimalan tuotto on selkeästi suurempi kuin kiinteistön kulutus. Kuitenkin, koska akustoa ei ole, jokaikinen päivä on ostettava sähköä. Ostosähköä on viime vuosina kulunut alle 1200 kWh vuodessa. Olisin päässyt jopa alle 1000 kWh:n haamurajan, mutta sitten sattui sähkön hintapolitiikka olemaan vuoristorataa, päivällä myin kalliilla ja yöllä ostin halvalla. Myytäväksi on vuosittain mennyt jotain 3 MW.</p><p>Minulla on ollut kymmenkunta vuotta hankittuna traktorikäyttöinen aggre teholtaan 13 kW. Sitä ei ole kytketty eikä ilmeisesti lähi vuosina kytketäkään. Jos pörssisähkön hinta nousee pitkiksi ajoiksi yli puolen euron kiloWattitunnilta, harkitsen asiaa uudestaan. Akustoakaan en ole hankkimassa, koska tonnien investoinnilla saisin satasien, paremminkin kymppien hyötyä. Automatiikkaakaan ei ole, itse käyn napsauttelemassa virrankulukkeja päälle mielihalujeni mukaan. Tulee vähän hyötyliikuntaakin, kun juoksen portaita kellarikerrokseen ylimääräiset 4 - 6 kertaa päivässä.</p><p>Näillä mennään ja olen jopa melko tyytyväinen tilanteeseen. Viime vuonna meni noin 100 euroa sähköenergiaan, siirtomaksuihin, perusmaksuihin ja veroihin yhteensä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Aurinkoinen, post: 49586, member: 5091"] Jaahas, aurinkovoimalan omavaraisuusaste, mielenkiintoinen kysymys. Voisin sanoa, että se on täydet 100% sillä perusteella, että vuositasolla voimalan tuotto on selkeästi suurempi kuin kiinteistön kulutus. Kuitenkin, koska akustoa ei ole, jokaikinen päivä on ostettava sähköä. Ostosähköä on viime vuosina kulunut alle 1200 kWh vuodessa. Olisin päässyt jopa alle 1000 kWh:n haamurajan, mutta sitten sattui sähkön hintapolitiikka olemaan vuoristorataa, päivällä myin kalliilla ja yöllä ostin halvalla. Myytäväksi on vuosittain mennyt jotain 3 MW. Minulla on ollut kymmenkunta vuotta hankittuna traktorikäyttöinen aggre teholtaan 13 kW. Sitä ei ole kytketty eikä ilmeisesti lähi vuosina kytketäkään. Jos pörssisähkön hinta nousee pitkiksi ajoiksi yli puolen euron kiloWattitunnilta, harkitsen asiaa uudestaan. Akustoakaan en ole hankkimassa, koska tonnien investoinnilla saisin satasien, paremminkin kymppien hyötyä. Automatiikkaakaan ei ole, itse käyn napsauttelemassa virrankulukkeja päälle mielihalujeni mukaan. Tulee vähän hyötyliikuntaakin, kun juoksen portaita kellarikerrokseen ylimääräiset 4 - 6 kertaa päivässä. Näillä mennään ja olen jopa melko tyytyväinen tilanteeseen. Viime vuonna meni noin 100 euroa sähköenergiaan, siirtomaksuihin, perusmaksuihin ja veroihin yhteensä. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkovoimalan omavaraisuusaste
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...