Aurinkovoimalan invertterin kytkeminen sähkökeskukseen

Antsa

New member
Terve!

Olen etsinyt ohjeita invertterin kytkemisestä sähkökeskukseen mutta ei löydy.

Kytketäänkö inverttiriltä tulevat vaiheet virtakiskoihin normaalien esim. 16A johdonsuojakatkaisijoiden kautta?

Olen sähköasentaja ja minulla on urakointioikeudet, mutta aurinkopaneelisysteemin kytkeminen keskukseen ei ole minulle tuttua.

Kiitos!

Antsa

rotzi

Well-known member
Terve!

Olen etsinyt ohjeita invertterin kytkemisestä sähkökeskukseen mutta ei löydy.

Kytketäänkö inverttiriltä tulevat vaiheet virtakiskoihin normaalien esim. 16A johdonsuojakatkaisijoiden kautta?

Olen sähköasentaja ja minulla on urakointioikeudet, mutta aurinkopaneelisysteemin kytkeminen keskukseen ei ole minulle tuttua.

Kiitos!

Antsa
Ks. Kyseisen invertterin asennusohjeet, niissä yleensä ohjeistetaan ja unohda nuo aikaisemmat mitäänsanomattomat ohjeet... 😉

korsteeni

Active member
Ks. Kyseisen invertterin asennusohjeet, niissä yleensä ohjeistetaan ja unohda nuo aikaisemmat mitäänsanomattomat ohjeet... 😉
juurikin näin, invertterien mukana tulee aivan selkeät ohjeet, niiden mukaan toimii ammattilaiset

yleiseti ottaen ne kytketään johdonsuojakatkaisijoiden kautta suoraan kiskoihin...no ehkä kahva väliin jos....

sitten on nuo hybriidit, on/on vaihtokytkimellä

Antsa

New member
Kiitos asiallisista vastauksista!

Invertterin (KACO) asennusohjeessa ei ole verkkoonkytkentäohjetta. Ainoastaan invertterin puolen kytkentäohje AC-kaapelille.

Avitor-sähkön sivuilta löytyy asiallinen esimerkki kykentäkaavio.